söndag 7 februari 2016

Hoppat av religionen

Jag mår helt ok just nu.
Jag har hoppat av religionen. Det blev för mycket och jag hann inte med alla fyra ämnena. Så det kändes bäst att då välja bort religionen. Men nu har jag en helt oöppnad bok om religion, tänkte skicka tillbaka den till cdon. 
Jag har ganska mycket med skolan nu. Men det hinner nag med tycker jag allt. 
Har nu skrivit min första "riktiga" uppsats. "Antikens litteraturhistoria". Ganska intressant måste jag säga. Har världens gulligaste svenskalärare. Hon står ut med alla mina 1000 frågor jag har på handledningen om hur jag ska göra, då jag är så fruktansvärt osäker. Ska in i morgon, fett nervös!!
Det är skönt att någon är bra. De flesta i klassen är lite arga på maläraren. Eller inte på honom, utan hans sett att undervisa. Vi vill ha genomgångar men han har inga. Istället hjälper han varje elev i taget. Vilket då resulterar i att han inte hinner med alla. Tror dock att våra klagomål har gett lite resultat. Som jag fattade det ska han börja med genomgångar, iaf lite.
Däremot engläraren, hon är så jävla kass. Dålig på engelska och har även svårt att förklara vissa ord på svenska.
Mycket skriveri om skolan, men det är ju det mitt liv kretsar kring just nu.

Sov hos mammi i natt. Alltid lika trevligt. När jag skulle gå och lägga mig i sovrummet såg jag lite spindelnät på lampan. Fick panik och sov i soffan i stället. Vill fan inte vakna med i fet spindel i ansiktet. Såg ingen men den hade nog krypit in genom fönstret. Ville inte riskera nåt ju! ;-).

Ridningen har kommit igen nu! Var underbart att hoppa upp på hästryggen igen! Dock blev det en väldigt lugn lektion så hästarna precis kommit igång efter jullovet. Så härligt att gosa i boxen. 
Fick min favvo även i tisdags. 

Farmen följer jag slaviskt. Det är så jävla bra. Det är så mycket drama (och det älskar jag xD).
Såg även precis på tv att greys snart är tillbaka! Kan inte vänta, omg!! 
Mina filmer har förökat sig så nu måste jag röja i en hylla till för att de ska få plats :-D.
Jag kan inte få nog!! Mina älskade gubbar har tagit över min hjärna igen! Depeche mode! Jag har sett dem 4 gånger live och jag känner att jag MÅSTE se dem igen! Deras musik har hjälpt mig så mycket genom åren. Och var jag än har varit har deras musik alltid följt med mig. Men nu är de inte ute på turné. Tråkigt. Det är verkligen en upplevelse att se dem spela! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar