måndag 1 februari 2016

Strul

Livet rullar på och det går bra, mår helt okej och är i skolan varje dag. 

Är arg på komvux. Har fortfarande inte fått mitt engelska betyg! Mammi pratade med försäkringskassan idag i ett annat ärende och de har fått uppgifter att betyg ej kunde sättas! För i helvete. Jag gick ju hela kursen, på 100 poäng. Jag måste ju få betyg på det jag gjort. Jag har ju gjort en hel kurs, med nationella och hela paketet. Men inget betyg än! 

Men idag kom äntligen mina skolböcker som jag då beställde förra måndagen. Men det är skönt. Har ganska mycket att göra nu. Flera uppsatser och andra uppgifter. Engelskaläraren är helt jävla dum i huvudet. Hon ger oss så sjukt mycket läxor. Hon måste ju fatta att många av oss läser flera ämnen samtidigt. Och jag har fått tillbaka min dator av syster, som hon lånat ett tag. Så det känns väldigt skönt!
Jag har inte skrivit en uppsatts sedan jag gick i nian, vilket var 9 år sedan.
Minns typ inte hur man gör. Hur man ska lägga upp den osv. Varje ämne har en handledning per lektion. Och idag var jag på svenskan i hopp om att efter lektionen kunna gå på handledningen och få hjälp. Men självklart var den inställd idag. Och nu har de ändrat så de som löser kursen på 20 v har en handledning och 10 en. Så egentligen har jag ingen i morgon. Men jag behöver verkligen handledning i morgon men läraren var snäll och lät mig komma. Har att skriva om antikens litteraturhistoria nu. 

Har börjat gå på vissa lektioner själv nu och det känns riktigt bra! 
Stolt att jag klarat det. Hade nog tänkt att endast har personal med mig på handledningen i morgon och att den sedan åker hem och jag är på matten där ensam. 
Och sedan ta bussen och byta om för att åka till ridningen. 

I morgon är det ridning!! Omg äntligen!! Ska bli så underbart att få rida igen. Spännande vilken häst jag får. Jag är nöjd så länge jag inte får en speciell en, som jag inte klarar att rida. Vet inte varför men vi kommer inte direkt överens. 
Har iaf fått beviljat av FK att de betalar min ridning. Dock inte skolböckerna. 

Var på hajen idag, vilket jag är ganska ofta nu då skolan ligger bredvid. Det råkade ramla ner lite filmer i korgen, bland annat hobbit trilogin. Har bara sett den första så det ska bli spännande. Men just nu håller jag på att kolla igenom alla säsonger av desperate. Så jävla bra!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar