tisdag 9 januari 2018

Två utgångar

Det går riktigt bra för mig nu. Jag har inte skadat mig på flera veckor!
Jag får vara i lägenheten själv i tre timmar. Eller alltså bara borta från avd i tre timmar, så set blir typ 2.5 timmar för jag ska ta mig dit och tillbaka. Och jag får ta mig till och från gasellen på egen hand, med cykel. Gasellen ligger väldigt nära sjukhuset så det tar bara fem minuter att cykla dit! Men det ät lättare att cykla tillbaka till sjukhuset då det är en jävla lång uppförsbacke på ditvägen 
(Haha oj, strömmen gick precis och det blev kolsvart! Men nu är den igång igen. Konstigt).
Men det går mycket bra. Dock "försvann" jag häromdagen då jag åkte tidigare från gasellen för att svänga in på Willys. Och eftersom jag cyklade tidigare och inte var tillbaka på sjukhuset då jag borde varit det trodde dem att något hade hänt. Så nu är det bara raka vägen hem och raka vägen tillbaka som gäller xD.

Idag var det möte här. Det skulle vara ett "litet" möte och jag hade bestämt mig för att försöka vara med denna gången då jag aldrig brukar vara det för jag tycker det är väldigt jobbigt. Men när jag kom in i rummet var det jättemånga där. Så efter typ tio minuter gick jag därifrån in på mitt rum så fick de fortsätta mötet utan mig. Men fick i alla fall fram det jag hade i mina tankar.
Jag kommer ha utgång två gånger om dagen nu. En till lägenheten och en ut med anhöriga. Men som i morgon till exempel ska jag va med min syster på stan och hon hämtar mig 14. Då hinner/orkar jag inte vara i lägenheten innan. Så det är liksom inte så att jag måste utnyttja varenda timme jag kan vara borta från avdelningen. Utslussningen ska ske långsamt. Men jag vill hem nu ;-) men jag lyssnar på dem som vet bäst och de säger att det ska gå långsamt så att mitt mående kraschar om jag bara skrivs ut pang bom. 
Imorgon ska jag till stan med min syster. Först ska vi till body shop och jag ska få mina ögnbrynen plockade.  Jag fick det i julklapp då jag pratat om att låta mig få ögonbrynen plockade av någon som kan sin grej men det har liksom aldrig blivit av! Och sedan ta en fika tillsammans. Att bara vara jag och min syster tillsammans är så mysigt! Min fina lilla syster!

Igår var min syster och jag på gekås! Det var så sjukt lite folk. Har aldrig varit där när det varit så tomt. Ingen kö i entrén, kassorna, restaurangen, provrummen. Och inte heller svårt att få en bra parkering. Man behövde inte tränga sig över huvudtaget. Fett najs! 
Köpte inte sådär jättemycket. Betydligt mindre än vad jag trodde jag skulle göra. Men det blev lite kläder och smågrjer. Bland annat såna där självlysande små stjärnor som man sätter upp på väggen. Tänkte sätta upp dem i lägenheten vid sängen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar