söndag 1 april 2018

Liten uppdatering

Nu har jag varit utskriven i lite mer än två veckor. Det har gått bra! 
Jag gör saker som jag vill göra! Utan att behöva be om lov, vilket är sjukt skönt. Jag försöker komma igång med mina promenader. Det blir väl några gånger i veckan i alla fall. Ridningen går också bra. Och jag är med puppan en del.
Dock är sömnen åt helvete. Det blir liksom ingen ordning på den vilket är skitjobbigt. Men ibland har jag  nån bra natt i alla fall. 

Jag har träffat en kvinna från daglig verksamhet. Hon visade mig lite olika alternativ på verksamheter som jag kanske skulle tycka vore intressanta. Blev lite, lite besviken faktiskt. Alternativen var väl inte superroliga men det fanns ändå ett par stycken som verkade helt ok som jag kanske kan tänka mig att va på. Jag ska fundera lite och sedan höra av mig om jag vill göra studiebesök. 

Gasellen har fattat ett beslut som jag inte är jätteglad över. Men det finns tydligen inte personal om jag skadar mig på kvällen/natten som kan va med mig på akuten. De kan endast va med mig på sjukhuset tills jag skrivits in och blivit bedömd av ssk. Sedan säger dem att det är psykiatrins ansvar att ta över och vara med mig. Vet inte riktigt vad psykiatrin tänker om det, att de ska ta över och va med mig? När gasellen berättade detta för mig hade de inte ens pratat med någon från psyk. 

Men jag har väll ändå lite förståelse då gasellen menar att de har svårt att få tag i nån som kan va på gasellen medan de är borta med mig, men det gick ju förut...! Jag klarar inte att vara på akuten själv. Jag behöver framför allt mycket stöd när jag är där! Och nu är det inte säkert att jag kan få det om det skulle behövas.
Jag har skadat mig vid ett par tillfällen.. men berättat det inte förän senare. Jag orkar och inte med att åka in. Jag är i fullständig panik och livrädd när jag ska sys. Men förhoppningsvis kommer detta inte behöva bli nödvändigt. I alla fall inte allt för ofta...

Men när chefen för 22an var här fick jag ett schema över tider och dagar då det kommer komma en personal från avdelningen hem till mig. Det blir en gång i veckan. De kollar läget och lite så. Det blir nog bra. 

Jag har också varit på Ikea och köpt två nya Billybokhyllor och flyttat hela min filmsamling dit till de nya. Och gjort i ordning i de hyllor som filmerna och blandade föremål var i. Blev riktigt nöjd! Tog dock några timmar att flytta filmerna då jag öppnade varenda fodral för att kolla så rätt skiva låg i rätt fodral! 


5 kommentarer:

  1. Du är så sjukt bortskämd. Varför skulle se ha tid att vara med dig på sjukhuset? Det är ditt ansvar att hantera att du skadat dig: hjälp kan du ju få innan? Väx upp för fan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det luktar avundsjuka här! Är det ngt fel med att Julia har vissa svårigheter? Är det ngt fel med att Julia får den hjälpen hon behöver? Fett onödig kommentar av dig!

      Radera
  2. Jävligt onödig kommentar! Bry dig inte Julia, kämpa på ❤️

    SvaraRadera
  3. Hur mår du? ❤️

    SvaraRadera
  4. Hur går det för dig? Längesen du uppdaterade nu! ♥️

    SvaraRadera