torsdag 15 mars 2018

Utskrivning!

I morgon kommer jag skrivas ut! Mitt LPT går ut och läkaren kommer inte förlänga det. Så jävla skönt. Jag fick mitt LPT för exakt fyra månader i morgon. 
Jag har sovit hemma flera gånger. Sov hemma tisdag till onsdag och sedan tillbaka till avdelningen vid lunch men gick sedan hem igen på onsdag eftermiddag och kom tillbaka vid lunch idag. Jag har packat ihop det mesta. Men jag ska sova här på sjukhuset till i morgon. Jag fick erbjudandet att sova hemma till i morgon men det blir för stressigt då jag inte kommer härifrån förän efter middagen och ska vara tillbaka vid 10-11 nångång då läkaren antagligen vill träffa mig. Jag måste sedan ta mig hem igen då det är SIPmöte på gasellen klockan 15. Är så glad att de lyckades få till ett möte så snabbt. Hade inte räknat med det utan mer att det inte skulle bli av förän nästa vecka. Så det är bra! 
Jag och pappi ska köra hem mina saker ikväll. Så jag kommer bara ha kvar det som jag behöver för att sova på sjukhuset. Det har ju blivit en del grejer som man säger så!

Det känns så jävla skönt att få tillbaka möjligheten att bestämma över mig själv igen. Att jag får gå ut när jag vill, ha besök när jag vill osv!! 
Jag mår så otroligt mycket bättre än jag gjorde när jag kom in för fyra månader sedan. Jag har inga planer/tankar på att försöka avsluta mitt liv. Har fortfarande kvar mina självskadetankar/handlingar och det blir en skada då och då. Men inte så ofta att det blir ett problem eller vad man ska säga. Förhoppningvis kan jag hålla det på den nivån även när jag kommer hem på heltid! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar