tisdag 1 januari 2019

Vilket jävla bemötande...!

Det gick åt skogen i lördags och hamnade på sjukhuset. 
Personalen ringde efter ambulans och den körde mig till sjukhuset i Hässleholm. Jag las in på akuten först och de började med behandling. Senare på kvällen flyttades jag till AVA. 
Jag har nog aldrig blivit så illa bemött någonsin av sjukhuspersonal som jag blev då! De var otrevliga, rent av elaka. Och läkaren var hemsk! Så otrevlig, som om jag inte borde ta upp en plats på AVA utan ge platsen åt nån som är sjuk "på riktigt", som om jag hade gjort det jag gjorde för att jävlas typ. Att jag fick skylla mig själv.. 
Jag kom under vård så pass tidigt så min kropp klarade sig bra tack vare behandlingen! 

När jag var somatiskt färdigbehandlad skickade läkaren en remiss till psyk. Hon hotade med LPT om jag inte satte mig i taxin och sa även om jag drog skulle hon sätta LPT. Men jag stannade på AVA till taxin kom och jag satte mig den frivilligt. 
Så jag fick åka taxi till psykakuten i Kristianstad. Jag var på AVA så länge jag behövde vård och jag tog emot all behandling som de ville ge mig. Men vissa stunder ville jag bara sticka därifrån. Jag ville bara bort från alltihop.
 Jag fick inte gå ut och röka heller vilket inte gjorde saken bättre. 

När jag väl kom till psykakuten mådde min kropp inte så bra. Rent medicinskt var ju faran över men jag hade inte fått min medicin och knappt druckit sedan jag kom in till sjukhuset. Men jag fick lite saft av dem. Jag mådde så illa, var svag och svettades som tusan.
De var jättesnälla där. 
Efter lång väntan fick jag äntligen träffa läkaren och vi var båda överens om att jag skulle tillbaka till Finjagården. Så de fixade taxin dit. 
Det var så skönt att komma tillbaka till min säng, ta mina mediciner och ta ut mina linser! 

Igår var det nyårsfirande här. Det var trerätters, en paketlek, räksmörgås på kvällen och sedan Pommac vid tolvslaget. Men jag valde dock att inte delta i något och tog min medicin som vanligt och somnade tidigt. 
Men det är skönt med ett nytt år. Nytt år, nya möjligheter! Har inga direkta nyårslöften. 

I morgon kommer allt igång igen. Då är pausen från all behandling över! 

1 kommentar:

  1. Hemskt att få sånt dåligt bemötande när man inte mår bra sen innan! Såna kommentarer som läkaren sa kan skita i att sägas! Bra att du fick bra hjälp på psykakuten i alla fall!

    Kram! ❤️

    SvaraRadera