tisdag 25 december 2018

Nu är julen över

Nu sitter jag i en säng hemma hos min mormor och morfar i Stockholm. Vi åkte upp 22/12 och vi åker hem i morgon. Men jag kom till vbg den 21/12. Så detta är min första perm sen nag flyttade till Finjagården. 

Jag tog först tåget till Lund från Hässleholm och sedan från Lund till Varberg. Det gick jättesmidigt måste jag säga! Dock blev det en oerhört stressig morgon. Jag skulle ta ett tåg som gick 8.22 från Hässleholm. Och finja hade hjälpt mig beställa en taxi till 7.30 kvällen innan. Så på morgonen gick jag ut och ställde mig med min resväska och väntade på taxin. Väntade och väntade men ingen taxi kom! Men personalen löste detta snabbt. En av dem slängde på sig jackan och skjutsade mig till tåget. Och jag hann, tur det! 

På kvällen då jag kommit till Varberg firade vi lite jul hos farmor. Mammi, jag, pappi, syster och Ebba var där. (Och farmor såklart). Vi spelade paketleken. Den är så rolig, vi köper alltid två paket var men vi spelar också så att alla får två paket var så det blir rättvist. Jag vann iaf två saker jag ville ha. Dock var den ena något jag själv köpt men så gärna ville ha ;-).
Har man otur får man nåt man inte vill ha men vi brukar byta med varandra lite efter spelet också så att alla blir nöjda och glada! :-). Mycket trevligt!! 
Sedan sov jag och min syster över hos mammi för att sedan påbörja resan till Stockholm dagen efter. 

Planen var från början att jag skulle va borta från Finjagården den 21/12-27/12 men jag stannar troligtvis till den 28e. Jag planerar att sova på gasellen sista natten. Och då kommer jag även ha ebbisen hos mig. Det var så underbart att träffa henne igen. 

Det skulle ju varit möte på finja den 19e december och jag hoppades då få ett besked om jag fick stanna på finja. Men mötet ställdes in och ingen hade nån aning om jag skulle få förlängt eller ej. Jag var väldigt stressad över detta. Hade nästintill panik. Mitt avtal sträckte sig ju bara till tredje januari! 
Fick för några dagar sen reda på att jag får iaf två månader till på finja. Känns som en otrolig lättnad. Man hinner inte bli färdigbehandlad på tre månader, man hinner ju knappt ens komma in i behandlingen liksom.  
Så när jag sa hej då till min terapeut innan jag åkte visste jag inte ens om jag skulle få träffa henne igen, och det kändes lite konstigt...

I januari är det ett nytt möte inbokat. Vet inte riktigt vilka som ska va med... har dock inte fått något datum än. 

Senare idag ska jag, mammi och syster gå på bio, vilket vi i princip alltid gör efter julafton när vi är här uppe! Vi har haft en skön slapparmorgon idag. Det var två julfiranden igår. Intensivt!!! 
Först var det jullunch hemma hos mormor och morfar (det är där vi bor, det gör vi alltid). 
Då kom det massor av folk och de käkade julmat. Jag åt potatismos (pulver) vilket jag alltid gör på julafton. Jag hade typ sett fram emot detta jävla potatismos i flera månader. Men när jag smakade på det blev jag besviken.. det var inte alls lika gott som jag mindes. Men jag åt iaf det på kvällen också. Men nästan alla som kom på jullunchen var med senare på kvällen också. 

Då var det Massor av mat och massor av paket. Vi var ju ganska många så det var många klappar att dela ut. Men jag blev glad för alla mina jag fick! Jag är lätt att köpa till på ett sätt då jag typ uppskattar allt ;-). Men samtidigt är det svårt för folk att köpa till mig (speciellt detta året) när jag inte önskar mig så mycket så då måste de komma på nåt själva. 
Vi åker hem i morgon eftermiddag. Vi åker tåg Stockholm-Gbg och Gbg-Varberg. Det är samma linje som jag kommer åka med till Lund när jag åker tillbaka till behandlingshemmet. Så om man sitter kvar på tåget från Göteborg hamnar man i Lund. 

Men det har varit ganska skönt ändå att fått en liten paus från behandlingen, då den är ganska intensiv. Gruppterapi tre gånger i veckan och enskild terapi två gånger i veckan. Pluss hemläxor att göra däremellan. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar