lördag 23 januari 2016

Zumba!

Nu är första vecka avklarad i skolan! Har gått sjukt bra faktiskt!
Jag har fått min schema för nån/några veckor nu. Eftersom det är lite rörigt såhär i börjar är inte schemana riktigt klara. Men jag hoppas att de kommer se ut lite som de gör nu.
Jag börjar bara tidigt på måndagar. Religion har jag halv 9 på morgonen. Sedan är det några timmar till nästa lektion. Tänkte att jag kanske kunde träna där emellan. Och på förmiddagarna innan skolan. Resten av dagarna börjar jag ju efter lunch. Men på onsdagen är det handledning i engelskan på förmiddagen men den behöver man inte alltid gå på. 
Har lite smått börjat fundera på att gå på vissa lektioner själv. Att jag skulle kara det. Känner mig dessutom så udda och så när jag har någon med mig överallt. Som om de andra tror att det är något fel på mig. Vilket det är xD 
Nej, jag är en person som behöver extra stöd helt enkelt. 
Men målet är såklart att jag ska kunna gå i skolan själv. 

Efter eller föra varje lektion har vi handledning. Vi har ca 2 lektioner i veckan per ämne. Och så är det handledning. Kan bli så att jag får ta med mig ridkläder på tisdagarna och åka direkt efteråt. 
Ridningen börjar 18 och jah slutar 16.30. Måste va där en stund innan så vi måste åka 17. 
Men der blir säkert bra!
Tyvärr blir det sista aerobicpasset på tisdag då de krocken det ridningen då. 
Lite synd.
Idag var jag och mammi på zumba för första gången. Det är nytt på friskvågen. Var lite skraj innan då skaka på rumpan inte är riktigt min grej . 
Men det var verkligen skitroligt! Det tyckte både jag och mammi. Instruktören var jättebra. 
Det var inte riktigt en koreografi som aerobic och step. Det var nya rörelser för varje låt.
Vi har redan bokat för nästa lördag!

Sen har jag och farmor rensat Ebbas öron nästan varje dag. Hon har ju lite problem med ena örat. Men Det luktar inte illa längre och inte alls lika kladdigt och rött!
Så det är jättebra! Hon får ha munkorg på sig när vi gör det då det är lite obehagligt. Men hon är jätteduktig! Fina lilla Ebba. Det är väldigt kallt för henne nu. Hon får ha kläder på sig nät vi går ut. Antingen en rosa stickad kofta eller en avart kappa. Kappan tål vatten lite bättre men koftan är lite varmare. Hon har blivit så duktig nu att sätta på henne den. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar