torsdag 22 juni 2017

Upp som en sol och ner som en pannkaka

Det gick bra hemma förra veckan när jag var på permission. Jag var hemma onsdag Dag och sedan onsdag kväll till fredag morgon. Allt kändes bra och jsg trodde verkligen att jag skulle klara av att inte skada mig. Så jag skrevs ut och det var så skönt att komma hem! Men i tisdags blev det en tur till akuten igen. Och även igår. Igår var det så mycket folk. Har aldrig varit med om något liknande. Var där i 8 timmar! Läkaren ringde psyk och hon frågade om jag ville träffs någon därifrån. Men jsg ville inte det då jag verkligen ville vara hemma. Så efter att ha pratat lite fick jag åka hem. Jag hade ingen mobilladdare med mig då jsg inte trodde jag skulle få sitta och vänta och vänta och vänta. Så det var lite panik där. Det verkade som om alla skulle träffa ortopeden då folk hoppade på kryckor och åkte rullstol. Typiskt. Men men, jag blev sydd och nu är jag hemma. Jag somnade vid halv 6 i morse då jag inte fick ta mina kvällspiller eftersom vi kom hem så sent. Men jag har fått sovit några timmar i alla fall. 
Jag vet inte riktigt varför det blir såhär!? Varför jag inte kan hålla mig från att skada mig själv. Och eftersom jag inte vet varför är det ju svårt att åtgärda problemet. 
Jag har i alla fall börjat hos en sjukgymnast med basal kroppskännedom. Förhoppningsvis kan det hjälps mig. Jag var där igår och det kändes bra. Sjukgymnasten var jättrsnäll och jsg ska tillbaka om två veckor. Vi pratade en hel del och testade några övningar. 

Imorgon är det midsommar och jag ska ha det mysigt med min syster och mor! Har inte träffat min älskade syster på evigheter känns det som! Min fina fina syster! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar