tisdag 13 juni 2017

Snart hemma

I morgon går jag på permission 9-16 och om det går bra får jag nattperm och om det går bra skrivs jag ut! Så förhoppningsvis skrivs jag ut på torsdag! Jag mår mycket bättre nu. Har inte mycket skadetankar alls och inga som helst planer på att skada mig. För mig ligger all fokus på maten nu, inte självskador. Det ska bli så skönt att Kunna väga mig när jag vill. 
Jag har varit på 23:an hela tiden och det har gått bra. Har inte skadat mig på ett tag heller. Clozapinet är höjt och kanske är det därför jag mår bättre? 
Det ska bli så skönt att komma hem och jag tror verkligen att det kommer gå bra! Jag har fått en liten paus från världen och det är nog också bidragande till mig förbättrade mående. Jag längtar verkligen till min lägenhet nu! Att kunna kolla på tv har jag saknat. Det finns tv här så klart men jag vill inte sitta med de andra och kolla. Jag har mest legat i isängen och lyssnat på musik och glott upp i talet. Lite sådär halvkul. De enda gångerna jag är ute på avdelningen är bär jag röker, behöver hjälp med något och när jag hämtar dricka i köket. Finner igen anledning att vara ute bland de andra. Det hade blivit standard för mig att dricka äppeljuice på natten. Hemma dricker jag mulltivitamin. Jag är alltid så törstig på nätterna när jag vaknar så jag måste dricka. Nätterna är väl sådär. Jag är uppe minst en gång varje natt och röker och dricker för att sedan ligga och glo i taket till jag somnar om. 

Men jag ser fram emot min perm i morgon och jag tror det kommer gå bra!

1 kommentar:

  1. Tror på dig. En paus från allt kanske var det som behövdes.

    SvaraRadera