lördag 18 februari 2017

Helt åt skogen, jag orkar inte

Mitt mående är helt i botten. Mår skit rent utsagt. Har sån fruktansvärd ångest och suget efter självskada är starkt! Jag funderar på att hoppa av skolan. Dels är jag inte säker på om det är detta yrke jag vill ha och om jag klarar av att jobba med människor på det sättet som yrket kräver. Sedan mår jag så jävla dåligt att jag bara vill skita i allt... har så jävla jobbiga och svåra tankar.
Jag hade prov igår i vård och omsorgsarbete 1. Var jättesvårt då jag hade pluggat på fel saker, vilket är jävligt irriterande då jag pluggat in instuderingsfrågorna som man ska till prov men det kom med så mycket annat. 
Ibland mår jag så dåligt och tankarna är så jobbiga att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Men jag har Ebba en del nu, min underbara puppa som är ett så bra sällskap! 
Men känslan angående skolan är att hoppa av. Jag kan ju hoppa av och sedan bara hoppa på igen om jag skulle vilja, så det är inga problem. Men som sagt så tror jag inte att jag kommer och vill klara av yrket! 
Jag plockade ur batteriet ur min våg då den bara ger mig ångest. Och slängde ner det i en låda led massa kläder. Inte ens ett dygn senare fick jsg panik och tömde hela lådan på golvet i jakt på detta lilla, lilla batteri. Och jag hittade det som tur var! Vill liksom inte våga mig så mycket som jag gör men jag måste annars får jag panik. Min morgonrutin är att först våga mig med kläder och okissad. Sedan kissar jag och väger mig igen med kläder och till sist väger jag mig hel naken. Plus 5737385 på hela dagen. 



2 kommentarer:

  1. Har följt din resa sen du började skriva. Och vill bara ge dig styrka att säga att du klara detta! Du måste bli bra för din skull! Du är värdefullt! Kom ihåg det är du som har kontrollen trots att det inte känns! Du klara detta! Låt inte ångest ta över!kämpa för allt du tror på!!

    SvaraRadera
  2. Vill bara säga att det finns många jobb där man inte behöver träffa patienter/brukare på samma sätt som du gjorde på denna praktiken! Finns ju undersköterskor som bara håller på med provrör och sånt!

    SvaraRadera