torsdag 2 februari 2017

Mår sådär

I morgon gör jag mitt sista pass på östergården. Det ska bli skönt att sluta faktiskt. Det har varit jobbigt måste jag säga, men jag har lärt mig otroligt mycket! Jag har fått testa på mycket och iakttagit mycket. 
Men min handledare säger att jag har brist i kommunikationen med de äldre. Men jag har gjort mitt bästa! Jag har så svårt att kommunicera med de äldre på ett bra sätt. Och jsg har svårt att ta initiativ.. men det är den jävla Aspergerns fel! Fan, ibland vill jag bara ta den, eller en del av den och lägga den i en låda och stoppa undan i garderoben. Aspergern är en del av mig, en del av den jag är! Men ibland hatar jag den som in i helvete! 
Får se hur min bedömning ser ut i morgon. Om msn kan bli underkänd vet jag inte, men risken finns! Vet inte riktigt vad det skulle innebära i min utbildning! 

Mitt mående går neråt.. Jag tror jag är på väg in i en sämre period. Men den kanske är över. I helgen eller så fortsätter den länge, det kan jag ju aldrig veta. Jag är trött på allt. Vill typ inte börja plugga igen på måndag. Men jag ska så klart göra det. Jag tänker inte riskera min utbildning bara för att jag mår sämre. Även om jag gärna skulle vilja skita i den ett tag. 
Ebbisen som här i natt! Hon är så underbar och en fantastiskt medicin mot ångest. 
Ibland ligger jsg och tänker på döden. Är det fel att jag ibland önskar att jag inte hade slutat skada mig själv, för då hade det det inte varit något problem att göra det nu? Men efter över 800 dagar som självskadefri vore det ett otroligt stort nederlag, något som jag skulle ångra mig resten av livet. Jag har absolut inga planer på att skada mig, aldrig att jag gör det, men ibland önskar jag att jag kunde göra det. Och matspöket har invaderat min hjärna totalt  
Kedjevästen är min vän nu!

Men ikväll, då är det ridning! Helt galet vad jag ser fram emot det! Det är första lektionen för denna terminen. Har bytt grupp nu (inte mitt val). Så det är såklart lite nervöst. Jag har inte ridigt med de andra förut tror jag, men jag har min vanliga lärare i alla fall!

3 kommentarer:

  1. De måste ta hänsyn till din Asperger när de gör bedömningen av din praktik. Om de tycker att kommunikationen mellan dig och de äldre varit svårt, måste de ta hänsyn till din diagnos och att kommunikationen är en del som kan vara svårare för dig pga din diagnos.
    Hoppas du förstår vad jag menar. Stå på dig och jag håller tummarna för att de bedömer dig på rätt sätt.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Vet du vad! Du har gjort en otrolig resa och vad du än får för bedömning på din insatts på praktiken, så kom ihåg hur långt du har kommit!! Du har gjort en jätteresa! Och bara att du varit på praktiken tycker jag är grymt!! Kämpa på! Du kommer bli alltmer självsäker allteftersom tiden går. Jag tror på dig!

    SvaraRadera
  3. Kämpa kämpa kämpa!
    Du gör det så bra och dina enorma framsteg kan ingen ta i från dig. Jag stöttar och tror på dig.

    SvaraRadera