fredag 24 februari 2017

Det är lite svårt just nu

Nu sitter jag hos min fina mammi med Ebba bredvid mig. Snart börjar fångarna på fortet och min favoritgladiator (Bullet) är med så det ska jag absolut se! 
Jag fick reda på resultatet på provet, C blev det och jag är chockad! Att det gick så bra fastän det kändes katastrof! Nu väntar jag på rättning av senaste inlämningens resultat, blir jag godkänd på den är ytterligare en kurs klar! 
Har nästan beslutat mig för att hoppa av, är dock inte helt säker så jag fortsätter vidare. Började på Medicin 1 i måndags, och ser blir nog den intressantaste kursen hittills. Har verkligen megaångest redan nu inför nästa praktik, jag vill INTE gå ut på praktik igen! Fy.... men jag gjorde klart hela denna veckans plugg i onsdag och sedan lite inför nästa vecka idag. Så förhoppningsvis blir senaste inlämning godkänd så jag kan helt slappna av hela helgen. Igår var jag ledig hela dagen och nästan hela dagen idag. Så skönt!

Jag var på vpm idag. Min kontakt säger att jag måste börja få i mig näring, och har erbjudit näringsdrycker. Men jag är inte intresserad för fem öre för det. Jag vill inte ha näring och massor av kalorier! jag Vill inte ha mer näring i kroppen, inte mer än den får nu! 

Skadetankarna är fan inte roliga just nu. Ångest dagarna ut och jag orkar inte... vill inte må såhär längre. Jag vill inte att skadetankarna och matspöket ska ta så stor plats i min vardag. Men dessa tankar kring mat och allt som hör till är i mina tankar hela jävla dagarna.. Hela tiden, från jag vaknar till jag somnar, och det är tröttsamt. Har mörka tankar ....

Ikväll beställde jag lite filmer. Det blev en Astrid Lindgren samlingsbox. 23 filmer som ligger i en kappsäck. Sedan hela mediumboxen och hela Skärgårdsdoktorn! Ser fram emot att få hämta ut dem! Har inte beställt filmer på länge! Astridboxen kunde man köpa enbart filmerna eller kappsäcken men  fick man lägga till 200, och det tyckte jag det var värt! 

2 kommentarer:

  1. Jag kan lova dig att "matspökena" kommer ge med sig ju mer du utmanar de tankarna och får i dig mer näring. Det är en tuff väg att gå och kommer öka på ångesten, men det ger sig efterhand. Men genom at undvika få i dig näring så kommer du ha dessa tankar 24 timmar om dygnet.

    SvaraRadera
  2. Kan du inte få med dig någon på praktiken som du känner dig trygg med? Första gångerna iallafall. Skolan är ju skyldiga att hjälpa dig. Synd att du inte kan gå bredvid mig på mitt jobb. Jag hade haft såån förståelse! Synd att inte alla har det..

    SvaraRadera