torsdag 13 april 2017

Då var man hemma igen!

Jag skrev ut mig i onsdags. Kände att jsg verkligen ville hem. Kanske inte mår direkt så mycket bättre, men så pass att jag klarar av att vara hemma. Och det absolut bästa med att bara hemma, jag har min våg! 
Igår var Ebba hos veterinären för att kolla upp en stor knöl som sitter på hennes revben. Veterinären kunde inte säga vad det var för knöl men eftersom Ebba inte har ont av den låter vi den bara. Det var ingen fettknöl, den sitter ganska djupt.
Nu i påsk ska jag vara lite hos mammi och lite hos pappi tror jag. Jag ska unna mig något gott nu i påsk! 

Idag har jag träffat min läkare. Gav mig ingenting. Hon nämnde en sak som fastande i min hjärna. Det var bara en liten, liten kommentar, men som sagt så fastande det. Hon frågade om jag trotsade! Att ju mer någon försöker hjälpa mig, destå mer trotsig blir jag. Menar hon att jag till exempel inte äter på ren trots för att personer min omgivning försöker få mig att äta? Det ska i alla fall hållas en vårdplanering och jag ska fundera på vad jag vill och vilken hjälp jag vill ha. Men jag har ingen aning. 

Jag har i alla fall fått ett positivt besked. Mina poäng jag samlat på mig nu på miroi (USKutbildningen) kan jag räkna in i mina poäng jag behöver för min högskolebehörighet! Så sammanlagt nu har jag nästan kommit halvvägs! Har nu 1050 poäng och behöver 2400! Ska söka in till två eller tre kurser till hösten. Och då avsluta USKutbildningen. 

Det är fan sjukt hur dyrt det är att ligga på sjukhus. Har fått vårdräkningar på 2000kr. Kul, nej! Att det ska kosta så mycket pengar att vara sjuk och behöva ligga inne....? 

4 kommentarer:

  1. Om du inte vet vilken hjälp du hill ha, vid det här laget, med de miljoner insatser du fått, tycker jag det är bättre att du inte får någon mer hjälp. Det är det enda rimliga. Du får ju all hjälp du behöver av mamma och pappa. Dom löser ju allt för dig. Så behöver inte du ta ansvar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså vad är det med dig och dina kommentarer?! Julia kan väl inte hjälpa att hon mår dåligt?? Ja, hon får hjälp av sin familj men bara för det är hon väl inte värd mindre hjälp än oss andra?! Seriöst, jag tror inte Julia mår mkt bättre av dina kommentarer?! Julia har fan varit självskadefri i över 2 år, det är stort! Och det är tackvare att hon själv inte vill skada sig och all hjälp hon har fått inom vården! Jag tycker bara att du kan vara tyst om du inte har ngt positivt att säga!


      Till dig Julia så skit i såna kommentarer som denna och kämpa på! Du är värd all hjälp du kan få! ❤️

      Radera
  2. Så klumpig och onödig kommentar av läkaren! Och ovanstående kommentar är både oempatisk och direkt korkad! Stå på dig Julia, du har gjort världens resa och kommit så långt, även om du just nu tycks ha trillat ner i ett tillfälligt potthål! Du tar dig upp igen, jag tror på dig! ❤

    SvaraRadera
  3. Du kommer klara detta också. Den redan du har gjort är enorm.
    Blir bara så irriterad och ledsen över "på gränsens" kommentar. Vad vill man med en sån kommentar? Provocera? Är personen avundsjuk på ngt sätt?
    Heja dig Julia
    Kram

    SvaraRadera