tisdag 30 maj 2017

Vårdintyg

Jag skrev ut mig själv i fredags och var hemma igen senare på eftermiddagen. Läkaren ville att jag skulle stanna ett dygn till för en ny bedömning dagen efter, vilket de sagt varenda dag sedan jag kom till PIVA. Men jag ville hem, så jag skrev ut mig. 
Men senare på kvällen var jag tillbaka på akuten igen med nya sår. Träffade en läkare som var bra. Dock berättade han klart och tydligt hur farligt det är, det jag håller på med och att mina skador kan leda till svåra komplikationer. Men han sydde mig och sedan berättade han att han skulle skriva ett våtdintyg. Alltså att jag skulle läggas in på tvång. det var jag verkligen inte beredd på. Men jag förstår varför han gjort det.  Så jag blev flyttad till Psykakuten natten mellan fredag och lördag. Jag blev sedan inlagd på avdelning 23. Hade vak först men det är borta nu.

Igår drog jag upp en hel del stygn. Men jag fick gå till akuten och sy om de sår jag dragit upp. Och nu har jag sjukt ont i benen.. är trött nu då jag hade svårt att somna och har varit uppe i natt. 
det finns ingen direkt plan nu vad jag vet. Jag är inlagd på 23:an tills vidare med vårdintyg. Jag förstår  varför jag är här, att det är ohållbart att vara hemma och skada mig hela tiden och besöka akuten stup i kvarten... men det känns ändå riktigt jävla skit att vara här. 

2 kommentarer:

  1. Vet du vad det beror på att du börjat självskada så mycket igen?

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Tråkigt att det blivit såhär för dig. Men du har klarat att ta dig ur detta innan...och kommer säkert göra det igen.
    Kram

    SvaraRadera