torsdag 13 december 2012

Det är knappt jag kan tro det

just nu går det både bra och dåligt.
Jag har mått ganska dåligt de senaste dagarna och det har varit mycket kämpigt.
Men igår fick jag ett besked som var helt otroligt!!!!!
Imorgon ska jag och en personal åka till varberg och hämta Ebba, min hund och ta med henne till talludden. Hon ska bo här med mig! Det är helt sjukt, något sånt här trodde jag aldrig skulle hända. Nu får jag äntligen bo med henne på heltid. Jag får ha det huvudsakliga ansvaret, jag ser till att hon får den skötsel hon behöver!
Det blir "vi" igen.
Men jag måste då va skadefri, inte bli inlagd på sjukhus eller hamna på avdelningen igen. Då lämnas hon ju ensam med främlingar som hon inte känner och de känner inte henne.
Det ändå är ju om hon inte skulle trivas här, att hon inte kan komma till ro när hon och jag ligger och sover och typ personalen kommer upp ibland och tittar in. Eller att det skulle skära sig mellan henne och någon annan patient.

I helgen var jag på permission. Jag fyllde då 21 år. Så i lördags åkte mammi, jag och min syster till gbg och träffade mormor och morfar. Vi gick en kort sväng på liseberg. Åkte en karusell med lillasyster sen gick vi och åt.
Firade med familjen på pappas sida i söndags. Det var mycket trevligt.
Fick superfina grejor av alla.

Var dock nära att jag inte fick en biljett tillbaka i måndags. Mobilbanken krånglade hela helgen och jag kom inte in på min bank. Men tre minuter innan bussen skulle gå fungerade banken igen så jag kunde föra över pengar. Shit, det var stressigt ;)

3 kommentarer:

  1. Det är ju en fantastisk nyhet! Gud så underbart för dig!

    SvaraRadera
  2. It's perfect time to make some plans for the longer term and it's
    time to be happy. I've read this submit and if I may I wish to suggest you some interesting things or tips. Maybe you could write next articles referring to this article. I want to learn even more things approximately it!

    Here is my webpage - book of ra online spielen Mybet

    SvaraRadera
  3. If you are going for finest contents like I do, only visit this
    web page all the time since it presents quality contents,
    thanks

    my web blog ... sizzling hot online kostenlos spielen

    SvaraRadera