lördag 22 december 2012

Lååååångperm


Idag hämtade mammi mig och Ebba på talludden. Jag ska ju först fira jul i Varberg sen den 26:e drar vi till gran canaria! Blir där en vecka och sen ytterligare några dagar hemma. Åker tillbaka till Växjö den 4:e. Detta blir min första lite längre permission.
Imorgon ska vi till gekås och fixa de sista klapparna.
Ska baka julgodis också, lite av varje.
Igår var jag på bio med en personal. vi såg "hobbit". Den var sjukt bra och hela tre timmar lång.

Det funkar bra med Ebba och de andra tjejerna! Charmtrollet Ebba får de flesta att tycka om henne. De andra tjejerna gosar med henne mycket och hon får grymt mycket uppmärksamhet ;-) hon och jag brukar dra oss upp på rummet och vila. På kvällarna ligger hon med mig i sängen och myser tills det är dags att sova. Då får hon hoppa ner till sin säng.
Har lite problem att få henne att gå långa promenader. Ofta totalvägrar hon att ens gå utanför tomten! Knäppgök..
Vi har det iallafall underbart tillsammans och hon är verkligen min verkliga anledning att kämpa! Jag älskar henne så.
Om allt fortsätter att gå så bra som det gjort kommer hon fortsätta bo med mig.
är ju lite orolig att hon ska känna att hon inte får nån tid i fred. Att hon känner att de andra tränger sig på och är för på. Att hon behöver sitt lilla utrymme hon med. Så de respekterar det..
Om hon inte skulle flyttat till mig när hon gjorde hade jag nästan garanterat varit tillbaka på avdelningen. På ett sett blir jag tvingad att inte skada mig, även om jag kanske inte alltid vill.
Även om jag inte kanske mår toppen nu så förgyller hon min tillvaro nåt så oerhört.

2 kommentarer:

  1. Kämpa på tjejen! Du är så otroligt stark och värd allt fint man vågar önska sig. Ha nu en fantastisk jul och en skön semester på gran canaria! Kram

    SvaraRadera