måndag 11 januari 2016

Folkuniversitetet

Idag var jag och besökte folkuniversitetet. Min nya skola. Vi träffade en kvinna som var väldigt, väldigt trevlig. Hon berättade hur det kommer bli när skolan börjar. 
Det kommer vara lite rörigt i början. De renoverar och bygger ut lokalerna. Så vi kommer gå i lite olika lokaler runt om. Och även vi kommer vi då även ha en vikarie i i några ämnen. 
Fick även veta att jag kommit in på alla kurser jag sökt. Och der känns grymt bra. Sen pratade vi om att om der blir för mycket med dessa ämnen kan man förlänga kursen över sommaren eller hösten. Så det är ju bra.
Och komvux hade många ämnen som krockade med det har FU (kallar det så) gjort sitt bästa för att inte göra. Schemat är inte klart än men förhoppningsvis har de fått klart det till måndag. 
Då är det intro för alla elever 8.45. Taggad!! Hon sa att det är över 100 elever som börjar!
Detta kommer bli bra. Det känner jag på mig!!! 

Jag och mammi har även provåkt bussen som går till skolan. Har haft sådan tur! De har ju dragit om busslinjerna och flyttat "min" hållplats. Den ligger nu en bit bort. Men tack vare det går bussen från mig och raka vägen till skolan! Yeay! Och den går mellan 2-4 gånger i timmen! Skitbra! Förut gick den en gång i timmen.

Igår storstädade jag lägenheten. Mammi hjälpte mig. Men jag tvättade även 8 (!) maskiner tvätt! Har inte tvättat på evigheter och hade då använt upp alla mina kläder. Men nu är allt rent och snyggt ihopvikt i garderoben. Städade även bort julen. Känns konstigt att julen redan är över. Men samtidigt lite skönt också. Nu har det äntligen kommit snö! Första snön. Men den har redan börjat töa bort. Kul... Hoppas på mer snö så jag kan åka pulka! Älskar det! 
Ebbisen gillar också snö. Men inte när det är blött. Hon har nu sin kappa på sig när det är kallt. Och nu ska hon klippas på onsdag. Hon är som ett troll nu ;-) ett väldigt gulligt troll! 

På torsdag är det begravning.. 
Har fortfarande så svårt att förstå att han inte kommer tillbaka. Att vi aldrig mer kommer ses och prata med varandra igen. Aldrig få träffa min farfar igen.

Telenor har varit knasiga! Jag beställde ju min nya iphone före jul. Den hade inte kommit så förra veckan ringde vi till dem. Då såg de att de skickat telefonen, men till fel adress. De hade skickat den till Växjö. Fastan de hade min nya adress till gasellen. Och det gick inte att skicka den hit utan var tvungen att göra en ny beställning. Vilket jag inte kunde göra föräns de fått in den de skickat först. 
Så nu är den påväg, förhoppningsvis xD gjorde beställningen igår. Hoppas den är här i veckan!

morgon kommer jag ha Ebbisen hela dagen och ska träna på kvällen så jag lämnar in henne i mammis lägenhet på vägen. Hon kan nämligen inte vara själv hos mig. 
Och hon har lite problem med öronen nu. Hon bar haft det länge men det varierar hur mycket. 
Så farmor hjälper mig. Jag håller och hon rengör. Nu är det ganska gojjsigt så vi gör det varje dag. 

Träningen går bra. Varvar mellan styrka och pass. I morgon blir det aerobic! Det är ju superkul. Tror jag :-) har aldrig gått på det passet innan .men de blir säkert bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar