fredag 1 januari 2016

Trodde jag skulle dö xD

Gott Nytt år!

Firade med mammi igår. Bjöd på middag. Det blev räk och avokado röra, fläskfilé och chunky monky glass.
Efter middagen åkte vi hem till henne och spelade Bingolotto. Vann inget själv men mammi vann i alla fall 100 kr. Vi ska köpa nya lotter för det. Har bestämt mig för att spela Bingolotto oftare. Det är ju sjukt kul. Haha, tantvarning. Men spelar man inte, vinner man inte!
Vi hade dock glömt att köpa nytt att skåla med så det fick bli julmust :-D

Det är så skönt att ha en liten Ebba som inte ens bryr sig om raketerna. Hon ligger och sover när set smäller som mest. Vi tittade på fyrverkerierna från mammi balkong. 
Sedan sov jag hos henne. Jag gick upp 12 idag och sedan sov jag några timmar till.
 Var uppe ganska sent för att vara mig.
Idag har jag varit och gjort något extremt, fruktansvärt jobbigt!! 
Jag var på funktional toning På friskvågen. Hade aldrig varit på det innan så jag var lite rädd och nervös. Det var ett pass med vikter, stepbräda och gummiband. Vi hade både 2.5 kg plattor och 5 kg plattor. I början använde jag de vikter hon sa att vi skulle ha, men efter ett tag insåg jag att jag inte orkade 5 kg så då fick det bli 2.5. Hellre att man gör ordentligt med de vikter man orkar än halvdant med för tunga kände jag. 
Efter typ 5 minuter var jag helt slut. Men jag gjorde hela passet. Trodde fan jag skulle DÖ!! 
Svetten rann så in i helvete och efteråt kunde jag knappt röra mig. 
Har som rutin nu att alltid duscha där direkt efter träningen. Har bikini på mig, så det funkar helt okej. 

Men det ska jag absolut gå på fler gånger. Men måste ju börja nån stans. 

Jag två nyårslöften.
1. Sluta dricka Cola light/pepsi max (för tändernas skull) och bli bättre på att borsta tänderna.
2. Gå ner X kilo på fyra månader. Vill vara mer nöjd med mig själv!! 

Ska göra mitt bästa för att lyckas. 

Väntar fortfarande på besked från skolan. Varken mitt betyg eller antagningsbesked. 
Konstigt. Väntar även på min iphone 6s. Har väntat på den i över 2 veckor. 

1 kommentar:

  1. Hur står det till? Du har inte skrivit på länge. Hoppas allt flyter på! Kram Malin

    SvaraRadera