måndag 18 januari 2016

Student på folkuniversitetet!

Idag var det då första dagen på denna terminen. Jag kommer läsa svenska, matte, engelska och religion. Känns bra. Är taggad :-D.
Det var sjukt många elever! Några kände jag igen från mina klasser på komvux.
Först samlades alla elever i stora monark restaurangen. Där fick vi träffa cheferna. De berättade ganska mycket om hur det funkar på FU. Men det kändes bra.
Sedan var det dax att kolla in lokalerna. Jättefint!
Fick träffa min religionslärare. Hon var trevlig. Men vi pratade mest om målen för kursen och hur kursen kommer se ut. Det var så skönt för klassen är Superliten. Typ 6 elever!
Denna vecka har vi ett ganska slappt schema. 
Imorgon börjar jag 14! Fett skönt! :-)
Det kommer se lite annorlunda ut jämfört med komvux. Vi kommer ha lektionen och sedan efteråt finns det möjlighet till extra handledning (frivillig). Men jag tycker absolut det är något att utnyttja! 
Kan tyvärr inte bställa mina böcker än då jag ska få klartecken från FK först.

Sedan i kväll var jag påväg till träningen. När jag kommit fram till stan kollade jag min mejl. Och grattis Julia! Passet var inställt. Jag var mycket tveksam till om jag skulle träna idag men jah bestämde mig för att göra det. Det var ju step och det är skitkul! Men när jag kommit fram till stan var det då inställt.
Så det var bara att sätta sig på bussen igen och åka hem. Tur är det att bussarna går så ofta nu! Annars hade det tagit mig mycket längre tid att komma hem! Så jävla surt bara. Här hade jag pallrat mig ner till stan och så blev det inget.
Men i morgon blir det aerobic! Yeay. Får passa på nu i man ridningen börjar då de är samtidigt. Och det är surt som satan! Men såklart väljer jag ju ridningen! Hoppas verkligen inte att lektionerna krockar med ridningen. Borde inte bli så men de sa att den lektioner börjar som tidigast 08 och slutar senast 17! Så vi får verkligen det nya schemat är snällt mot mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar