lördag 12 november 2016

En liten tripp till stora staden

Nu sitter jag i Stockholm och ska sova sista natten här. Det var jag och mammi som åkte upp i torsdagskväll. Vi bor hos mormor och morfar såklart!
I fredags var vi i gamla stan och jag letade Pokémon. Det var värsta guldgruvan! Hittade säkert 35 stycken och under helgen har jag fått ihop 10 som jag inte hade innan!! Yeay!
Vi var även förbi min mammas systrar!
I dag har jag och mammi varit på Mall of Scandinavia! En galleria på 240 butiker. Häftigt men väldigt stor! Var ute efter ett par speciella skor jag hittat på Intersport men de var slut i min storlek så jag får köpa dem i Varberg i stället.
Sedan ikväll har vi haft ett lite för tidigt födelsedagskalas för min mormor. Då kom även min gammelfarmor på 101 år och min mammas faster. Mycket trevligt och det serverades råbiff. Fast de åt dem inte råa. Såg väldigt gott ut, men det blev potatismos för min del :-). 

Tiden har gått så snabbt! Känns som om vi kom igår liksom. Men vi har haft det jättebra! Och det har varit så trevligt att träffa alla som vi hunnit träffa! Väldigt trevligt med lite riktig vinter också!

På redan hit blev det lite strul med tågen. Det började när vi skulle gå på Stockholmtåget i Gbg. Numrerna på vagnarna byttes hela tiden och när alla kommit på tåget fick alla gå av igen då det var fel nummer igen på vagnarna. Alla fick panik och det blev fullkomligt kaos! Tillslut när alla höll på att hoppa av igen ropar personalen att alla fort som fan skulle på tåget och att man fick sätta sig precis vart man ville. Lyckades sno två platser till mig och mamma. Jösses...! Hade jag varit själv vette tusan hur jag kulle löst situationen ;-). Så fort alla kommit på rullade tåget. Men nej, strulet fortsatte. När vi åkt en bit fick vi info om att det var nåt fel på linjen. Vi blev kraftigt försenade på över en timme men de bjöd på gratis kaffe och lite annat. Det var ju snällt i alla fall.

Innan vi åkte i torsdags fick jag en tid på vårdcentralen. Gick dit för att spola öronen då jag var helt döv på ena örat på grund av vaxpropp. Kändes lite skämmigt faktiskt! Och dessutom var sjuksköterskan som spolade mina öron en väldigt snygg. Men det var så skönt att kunna höra igen! Vilken lättnad! Fick spraya lite extra med ett medel som tar bort vatten i öronen sedan hemma men nu hör jag perfekt igen :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar