fredag 18 november 2016

VLCD

Börjat med VLCDdieten nu. Känns bra. All ångest.. Jag orkade inte. Alla måltider på oregelbundna tider och även dagar. Vissa dagar ingenting, en hel del mer på andra..Och vågen har pekat uppåt den senaste tiden!
Är inne på dag fyra nu. jag måste gå ner lite i vikt och dessutom innehåller shakesen mycket vitaminer, och jag äter på regelbundna tider. Dricker shakes nu varje dag. Trodde det skulle vara svårare i början men det var inte så svårt faktiskt. Det jag saknar är ju så klart mjölk! Men choklad och jordgubb är mina favvosmaker! Har aldrig testat VLCD, förut när jag gått ner i vikt har jag slutat äta helt en period, så detta känns som ett bättre alternativ!
Det går bra i skolan! Har fått tre C på raken nu så det känner jag mig väldigt nöjd med med tanke på att jag efter varje inlämning är helt övertygad om att jag ska få underkänt. Lite nervös varje gång...! 
I morgon börjar jag plugga till provet som är nästa fredag. Har så mycket att trycka in i min hjärna alltså!!! Etik och människans livsvillkor är det väldigt brett ämne skulle jag säga. Och väldigt mycket ens egna reflektioner!

Nu sitter jag i mammis lägenhet och har just kommit hem från vpm. Gick bra som vanligt. Dock glömde jag mina nya fina vantar där :-(!  Kväll blir det IDOL! :-D 

Min önskan att få ha hand om mer medicin själv godkändes av min kontakt på vpm. Så det hoppas jag på att börja med ganska snart. Typ tre dagar åt gången eller något sådant. Jag känner mig mer än redo för det!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar