onsdag 23 november 2016

Ögon i kors

Jag har så sjukt ont i ögonen och huvudet. Mina ögon går i kors nu alltså! Har pluggat i princip hela dagen. Har prov på fredag och jag vill verkligen få godkänt men kursen är svår. Mycket att lära sig!
Vi får intruderingsfrågor på varje inlämning att öva på inför provet, alltså vi själva måste svara på dem såklart. Har skrivit ut dem, bara 27(!!!) sidor! Jösses.. mycket att få in i min hjärna. På måndag börjar psykologi 1. Den är 50 p bara. Hittills har de andra varit 100. Dock tror jag det blir mer och göra då hela kursen är två veckor! 
Har haft problem med att hitta rätt bok. Har sökt en viss upplaga med ett visst ISBN. dock har den varit väldigt svår att hitta! Letar på blocket, ganska många annonser men det var inte rätt upplaga. Och när jag väl hittat rätt blir det ett missförstånd mellan köparen och mig så hon sålde den till någon annan! 
Eller rättare sagt då är det mammi som tar kontakt med säljarna då jag är så jävla feg. Tur att mammi finns!!. Förhoppningsvis lyckas vi få tag på den, då min lärare sa att det funkar med andra upplagor också, bara det är samma titel och författare. 
Har hållit på med VLCD i 9 dagar nu. Inget fusk hittills. Funkar bra! Dock är det lätt att glömma att dricka shakesen! Eller glömma, hoppa över rättare sagt... vet inte hur länge jag ska hålla på. Vet på ungefär.

I måndags var min LSShandläggare här och pratade med mig! Gick mycket bra. Pratade om hur självständig jag har blivit. Sköter det mesta själv. Hon sa att jag ska höra av mig när jag känner mig redo att flytta. Och att nästa steg är en vanlig lägenhet med boendestöd. Dock var vi överens att städningen måste fungera! Men men.. ett steg i taget. Men nu har jag i alla fall en motivation till att lära mig städa! 

I söndags var jag i Göteborg och träffade underbara syster! Vi gick på "fantastiska vidunder och var man hittar dem". Jättebra! Rekommenderas! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar