torsdag 26 januari 2017

5 pass kvar!

Nu har jag bara 5 arbetspass kvar på östergården! Känns helt sjukt att tiden gått så fort. Det är lite tråkigt att det börjar närma sig slutet då jag nu börjat komma in i det! Jag får göra en del saker, som att bädda sängar, servera mat, duka osv. Inte så mycket "omvårdnad" utan mer allt runt omkring. Men jag har inte uppnått alla mål än. Jag trivs ganska bra måste jag säga. Men ja, det är lite jobbigt att se så sjuka människor. Blir ibland lite rädd för att bli gammal om man ska bli så dålig. Håller på med min APLinlämning nu. Och måste även göra lite instuderingsfrågor innan praktiken är slut så jag slipper ha så mycket i slutet av kursen. 

Jag är nu ledig idag och på fredag sedan jobbar jag helg. Skulle egentligen jobbar tis-fre nästa vecka men tidningen börjar på torsdag och jag skulle egentligen jobbat kväll, men jag jobbade igen det förra veckan. Ska bli så kul att börja rida igen. Dock har de lagt ner min grupp då vi bara var fyra stycken. Vilket var väldigt tråkigt då det varit en sådan lyx att vara så få. Men jag fick välja att antingen gå i samma grupp som de jag ridigt med nu eller ha kvar min lärare. Jag valde såklart min lärare då hon är så bra! 

Om ca 1 kg har jag nått min målvikt jag satte upp när jsg bestämde mig för att gå ner i vikt, vilket var 72 dagar sedan om jag räknat rätt. Frågan är om jag vill stanna där eller fortsätta neråt. Jag befinner mig på en hälsosam vikt, så det är liksom ingen fara om jag går ner lite till. Jag följer fortfarande dieten men jag lägger in lite andra saker ibland. På fredag ska jag och mamma äta hotellfrukost! Det ligger en trevligt hotell som heter Havanna i närheten där mammi bor. Har faktiskt aldrig varit där. Men enligt mammi har de sådant jag kan äta. Såsom yoghurt och grädde till exempel. Så det tänker jag unna mig! 
Kanske nöjer jag mig med vikten, äter mer och stannar där, eller ner lite till. Jag vet inte. Eller så kanske det blir fel och jsg går upp allt jag gått ner. sedan jag var 13 år har jag aldrig haft en stabil vikt. Upp och ner, ner och upp hela tiden. Det är inte länge jag kan behålla en vikt jag står på. Max några månader vilket är jävligt irriterande. Antingen upp en ner... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar