onsdag 1 mars 2017

Inlagd

Ja... nu har jag hamnat på PIVA, men i Halmstad, ej Varberg. Fanns ingen plats i Varberg men det gör inte så mycket. Vill egentligen hellre till 19 men det är fullt där nu. 
I måndags kväll tog jsg en burk tabletter. Efter en stund ringde jsg mamma och vi åkte till sjukhuset. Kändes så konstigt, har ju inte varit där på flera år!
Men det beslutades att jsg skulle läggas in för hjärtövervak. Dock fanns det ingen vårdplats i Varberg. Så jag fick åka ner till en medicinavdelning i Halmstad. Fick åka ambulans mitt i natten. Men hjärtat var der ingen fara med och i går vid typ 17 flyttades jsg till PIVA. Dock är denna inläggning inte under LPT. Och det är jävligt skönt, men konstigt känns det lite.
Jag har fått ta en jävla massa blodprov. Men mitt kaliumprov har jsg fått ta tre gånger nu. Man undrar ju om det är nåt fel på provet. Kanske har kaliumbrist. Det hade jsg för några år sedan. Men det var en väldigt grav brist. Fick ligga på sjukhus med dropp och hjärtövervak. 

Det är lite surt, folk har filmat här inne så det hade blivit mobilförbud. Man får bara ha den i ett "mediarum". Men pappi kommer hit i kväll och har med min dvd. 

Livet är fan inte kul just nu. Orkar fan inte må såhär dåligt! Ångesten är hemsk... ena stunden vill jag leva, andra stunden orkar jsg inte mer och vill göra slut på mitt lidande.
jag har fått en ny vb insatt. Istället för theralenet. Ska tests den. Förhoppningsvis funkar den bra med nozinanen. 

Får inte ha min mössa heller, vilket är fruktansvärt då den ger mig trygghet. Låter konstigt kanske men det är så. Mössa=trygghet

4 kommentarer:

  1. Kom igen tjejen! Kämpa!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har inte kommenterat tidigare, men vi låg inne på avd. 19 samtidigt vintern 2014. Vet inte om du känner igen mig, men jag hittade din blogg när jag googlade på avdelning 19 och kände igen dig. Jag vill bara säga att jag tycker att du är så sjukt stark och jag beundrar dig för din styrka. Och att jag tror på dig!

    Sandra

    SvaraRadera
  3. Åh, tjejen då! Hoppas du kommer på fötter snart igen, att dom har bra hjälp att erbjuda dig. KÄmpa på!

    SvaraRadera
  4. Kämpa på, du har gjort såna enorma framsteg, du har viljan och jag hoppas att du snart mår bättre och går mot en ljusare framtid.

    SvaraRadera