söndag 21 maj 2017

Ledsagare

Nyss hemkommen från Liseberg. Jag var där med gasellen. Haft en underbar dag. Det var jag, två personal och en till boende. Vi var där när de öppnade 11 och åkte därifrån 19.45 (en kvart innan de stängde). Vädret har varit toppen och inte mycket folk. Och eftersom jag var där med en ledsagare behövde vi inte stå i kö. Jsg spelade lite på hjulen och vann en stjärnvinst. 2 kg toblerone! Yum yum!!! Jsg fick med mig en personal som vågade åka allt med mig. Tror jag räknade till 18 åk, vilken är mycket tycker jag. Den nya atttraktionen Loke var verkligen grym! Ny favorit. Jag åt även "snabbmat". Det finns en korvkiosk där som har typ världens godaste potatismos! Kul att vara på ett sådant ställe och att det faktiskt finns något att äta förutom Max och annan snabbmat. I alla fall hade jag en toppendag!


Nu ska jag sova över hos mammi då det blir enkalast så då jag ska ha Ebba i morgon. Men det blir till att sova länge i morgon och återhämta mig efter en sådant fartfylld dag!
Har också varit på syven och bestämt mig för vilka ämnen jag ska söka till hösten. Det blir Svenska 2, Naturkunskap 1b och Provarjuridik. Spännande! Borde inte vara några problem att komma in på. 

I fredags hade vi ett litet möte. Mina föräldrar, kontakten på vpm, jag och en personal på gasellen. 
Sa inte så mycket utan lät de andra prata. Men egentligen var det inte mycket som sas.

Jag har varit på akuten ett par gången och blivit sydd. Nu är det bestämt att det i första hand personalen på gasellen som ska följa med mig när/om jag behöver sjukhusvård. Känns väl ändå okej! 
Måste verkligen klara av att inte skada mig mer då jag och mammi ska till Böda sand den 9/6! Och jag vill verkligen, verkligen åka! Men sår på kroppen när man är och badar och solar känns ju sådär!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar