torsdag 25 maj 2017

Va fan händer!?!?

I tisdags blev det en vända till akuten igen. Mina sår blev sydda men efteråt insisterade läkaren som lagade mig att jag skulle prata med psykjouren. Men Efter att jag och läkaren pratat kom vi fram till att hon skulle kontakta öppenvården i stället. Så jag och personalen från gasellen åkte hem. Dagen efte fick jag en akuttid på vpm. Jag gick dit med en personal från gasellen. Efter lite prat med läkaren bestämdes det att jsg skulle läggas in. För att bryta den onda spiral jag hamnat i med sjölvskdanadet och att psyk skulle hjälpa mig att börja få i mig tillräckligt med näring. Läkaren ringde till psykakuten och berättade att vi var på väg, och hon sa att om jag inte la in mig frivilligt skulle hon sätta LPT på mig då mitt tillstånd är ganska kasst! 
Jag och personalen från gasellen åkte dit till psykakuten. Och ja, där satt vi i över fem timmar innan jag skrevs in på PIVA. Jag träffade en läkare som efter vårt samtal var tvungen att ringa bakjouren för att bestämma om jag skulle bli inlagd. Så jag hamnade på PIVA. 
I morse väcktes jag och blev mer eller mindre förskräckt.
Personalen började informera mig vad som skulle hända. Jag ska äta tre huvudmål och tre mellanmål. Jag ska få stöd vid måltiderna och bli passad efteråt och inga toabesök. 
Men jag fick samtal med läkaren i eftermiddags. De ska göra en ny bedömning i morgon. Det är inte helt omöjligt att jag får komma hem. Det hoppas jag på då jag inte alls vill att någon överhuvudtaget ska ha med min mat att göra.
Jag har inte ätit nåt av de måltider de serverat mig. Jag vill verkligen inte! Det är mitt val, ingen annans. Men jagxäter ju när jag känner att min kropp behöver lite påfyllning av energi. Men att äta så mycket som de säger ät ingen alternativ!

Jag förstår inte vad de håller på med!? Vpm säger att jag MÅSTE läggas in, med eller utan LPT. PIVA är tveksamma om jag ska stanna eller inte. Min läkare ringde psykakuten och berättade läget. Men ändå har tvungen att vänta fem timmar på ett nytt läkarsamtal trots jag att redan haft ett på vpm. 

Nu får vi se vad som händer i morgon efter mitt samtal. Om jag måste stanna eller ej. Hoppas dock att mitt samtal blir lite tidigare än idag, som var 14.30. 

1 kommentar:

  1. Jo tjejen det är ett alternativ att jobba och utmana matbiten. Det är din ätstörda sida som inte vill det. Ta chansen att få någon att ta över ansvaret för den biten. Du överlever o det kommer så småningom att gå lättare. Kom igen, släpp kontrollen och ge det ett försök.

    SvaraRadera