måndag 13 november 2017

Begärt utskrivning

Jag vill hem! När jag vakande härom dagen kände jag att jag verkligen ville skrivas ut. Sen jag kom till psyk har jag fått vak och blivit av med vaket flera gånger. Nu har jag vak sen i förra veckan. Det är skitjobbigt och jag vill vara i fred! Men för att göra min tillvara lite mera lättare lyckades jag prata med läkaren för några dagar sen och få utgång med mina föräldrar. Så jag får vara ute 1 1/2 timme om dagen nu. Vilket är fruktansvärt skönt!! Så jag har varit ute nu lite om dagen sen i lördags. 
Jag mår bättre nu än när jag kom in och känner att jag skulle klara av att vara hemma. Så igår framförde jag mitt önskemål att få skrivas ut. Och eftersom jag är här på HSL har jag rätt att bestämma det själv, när jag ska hem alltså. Men innan jag kan skriva ut mig själv måste jag ha ett läkarsamtal. De tog upp det med läkaren idag om mitt önskemål men han hade ingen möjlighet att träffa mig idag! (Tyvärr). Så det blev så att jag ska träffa honom i morgon och åka hem efter det då. Och det känns väl ändå okej..! 

Jag har inte duschat sedan jag kom in till psykakuten och jag känner mig skitäcklig. Men jag vill verkligen inte duscha inför en personal. Hur kul är det!?!? Men det är ändå förvånansvärt lätt att gå på toa inför en annan människa. Men det är för att jag hade vak så extremt länge i Växjö. Men nej, det är ändå verkligen inte kul att gå på toa med någon som tittar! 

Nu hoppas jag på att det inte blir allt för sent innan jag får träffa läkaren i morgon! 
Jag tror att de har ringt härifrån 23an till gasellen och förberett dem på att jag kommer i morgon..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar