söndag 5 november 2017

Bytt avdelning

Nu har jag fått byta avdelning. Igår bytte jag till avdelning 23. Det känns jättebra. När de kom och sa till mig att jag skulle byta sa jag att jag först ville veta om jag skulle få dela rum. Så personalen ringde och kollade och jag skulle få ett enkelrum. Hade det varit så att jag skulle fått dela hade jag hellre stannat på PIVA. Dock tror jag att mitt rum kanske kan fungera som dubbelrum då det är väldigt stort så det får plats två sängar! 
Jag blev av med mitt vak för några dagar sen men jag fick tillbaka det igår efter en lite incident. De sa igår att jag eventuellt skulle slippa vaket idag men läkaren ville vänta med att släppa det och fatta ett nytt beslut i morgon. 

Jag får besök varje dag av mina fina föräldrar, och gasellen har varit här ett par gånger. Jag tycker det är jättejobbigt med besökstiderna. På vardagar på det endast 17-19 och på helgen är det 14-19. Man får ta emot besök andra tider också men då får man boka besöksrummet och bara vara där inne. Så det är lite dumt tycker jag. 

Snart kommer mamma hit. De besök jag får av mamma och pappa varje dag är det jag går och väntar på från det att jag vaknar. Det är det jag ser fram emot och jag räknar ner timmarna tills de kommer! Jag går och väntar och väntar, ibland går tiden så långsamt! 

4 kommentarer:

  1. Mår du något bättre? Vad säger läkaren? ❤️

    SvaraRadera
  2. Hoppas du snart mår bättre. Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig. ❤️
    Mathilda, vän till pappa

    SvaraRadera
  4. Vi fortsätter Quizkampen i morgon. 1-1 i matchen. Jag ger mig inte. ❤️

    SvaraRadera