lördag 19 september 2009

Hemma!

Sitter hemma nu. så otroligt skönt att vara borta från avdelningen. Imorgon ska jag äntligen få rida! Det är fjärde gången nu. Fy fan för Kulan som inte tog tag i det när dom skulle, för då hade jag kanske hittat detta underbara, fantastiska, bästaste som finns för över ett år sedan. Jag tjatade och tjatade men ingenting hände. När personalen tillslut frågade mig hade jag tröttnat på idén att börja på ridskola. det är sån skillnad att få rida själv än att rida på Kalle (den stora hästen på Kulan). När jag red på honom ledde personalen bara runt mig i skogen. När jag kom hem efter min första riktiga lektion för några veckor sen kändes allt bra, alla problem var borta, all ångest och oro fanns verkligen inte just då. Mamma frågade mig om jag ville börja rida och jag sa ja, nån dag senare hade hon fixat in mig i en grupp. hur jävla svårt var det ?! fan för Kulan.

Farmor hämtade mig idag, och vi åkte och köpte en ny hjälm. Min gamla var för liten.

får inte duscha ensam på avdelningen. Men hemma låter min mamma mig göra det. Hon har ändå låst in alla knivar, saxar och allt annat vasst i frådet så jag kan inte skära mig i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar