onsdag 6 januari 2010

Och jag har gjort det igen

Igår skar jag mig, djupt.
Jag och mamma blev tvugna att åka till akuten mitt i stormen!
det var väldigt lite folk, folk drar sig väl väldigt för att ge sig ut i en sådan snöstorm.
Men vi kom in snabbt. Fick träffa en läkare som var helt konstig. Mamma och han började bråka. Efter ett tag gick det upp för oss vem det var. Vi hade träffat honom en gånng förut, och då var han en riktig jävla idiot! Jag hade tagit en överdos och när jag låg där i rummet så var jag så trött att jag inte orkade hålla ögonen (detta var tre år sen) öppna, men jag var vaken och hörde allting. Han trodde jag bara fejkade allting, att jag inte alls tagit några tabletter. Mamma och pappa blev jättearga för de märkte ju att jag var sjuk. Så mamma sa "så jag kan ta hem henne nu?". Då svarade han "Nej, hon ska till halmstad sjukhus för observation". Han vågade inte skicka hem mig ifall jag verkligen tagit nåt.. Jävla idiot, mamma och pappa ville anmäla då men hade inte orken.
Men igår då så ville han inte söva och jag vägrade sy, så vi kom överens om att limma och strippa. Han sa flera gånger "detta kommer säkert gå upp och bli infekterat". Jag tror han sa det så många gånger så jag inte skulle kunna anmäla honom ifall mitt sår gick upp och blev infekterat, nu hade han ju berättat vad som kunde hända och jag var ändå helt inne på att bara limma och tejpa.
Han började ställa frågor som jag hade väldigt svårt att svara på, p.g.a att jag är lite som jag är. så mamma hjälpte till med både frågor och svar. Men det ville inte han! Han blev irreterad och sa att hon fick va tyst så han kunde bilda sig en egen uppfattning om jag var en akut suicidal människa! Jag bara tänkte "Men heregud...!!". Jag är ingen akut suicidal människa. Han och mamma började tjaffsa jättemycket och jag ville sjunka genom jorden. Om att han ställde fel frågor och att mamma inte kunde va tyst... Men han ställde så svåra frågor och så tog han av mig min mössa för att se mig i ögonen men han han aldrig göra det innan de började tajffsa. Jag skulle säkert kunna verka som en suicidal människa i hans ögon eftersom jag inte hade kunnat svara på hans frågon och sett han i ögonen.. idiotläkare!
Men enligt den dumma överenskommelsen ska jag egentligen bli inlagd nu, men mamma har mejlat min läkare Anna i halmstad och hon har inte svarat ännu. Det kanske är posetivt? Men jag har öppenLPT nu så de kan bara hålla mig inlagd i max 3 dygn sen måste nämnden komma och besluta om ja ska stanna, inte min läkare. Och konvertera till slutenLPT igen, men för att sedan konvertera till öppenLPT igen. För tanken är att jag ska ha öppenLPT nu.

1 kommentar: