torsdag 14 juli 2016

Ny ansökan måste göras

Bara för att man ska börja skolan på heltid måste man ansöka om ny aktivitetsersättning. Så det är en massa papper att fylla i nu alltså. Mejlade min rektor och frågade om jag kunde få ett skriftligt antagningsbesked men hon sa att det fanns online. Så jag har letat och letat överallt på alla möjliga hemsidor som har att göra med vuxenutbildningen i Varberg. Och äntligen, tillslut hittade jag det! 
Så jag har skrivit ut blanketter från försäkringskassans hemsida och fyllt i nu. Så det ska postas i morgon. Hoppas för allt i världen att de godkänner ansökan i tid så det inte blir något glapp i min inkomst! 
Jag har i alla fall bestämt mig för att börja med kursen specialpedagogik 1. Frågade skolan och de rekommenderade att börja med det. Så det gör jag. Skolan börjar 15/8 men det är infomöte 9/8. 
Läget är fortfarande i botten och jag tar mycket vb. Har dock börjat tycka att theralen smakar FÖRJÄVLIGT så jag drar mig för att ta den ibland även om jag egentligen behöver den.
Ångesten är fruktansvärd nästan hela dagarna. Men jag gör vad jag kan för att stå ut. I helgen ska jag ha Ebbisen hos mig. Både mammi och pappi är bortresta. Så det blir skitbra!
Jag var på aerobic i tisdags. Det är det bästa passet på hela veckan. Men efter ungefär halva passet fick jag gå därifrån.. Min kropp orkade inte den dagen. Så besviken på mig själv att jag avbröt men jag pallade verkligen inte.. Men men, bättre ett halvt än inget alls.

Nästa vecka ska jag och mammi till äventyrsbadet i Halmstad! Var där en del när jag var liten. Det är jättekul där. Tror kanske de har byggt om lite. Så det ska bli kul!

I morgon kommer jag äntligen få min bettskena! Ska bli så skönt! Har så ont i käken... Vet dock inte riktigt hur den ser ut och om den kommer sitta på överkäken eller underkäken. Ska i alla fall bli väldigt skönt att äntligen få den! 
Sedan blir det vpm vid ett.
Jag ska för första gången ta mig till tandläkaren själv. Och då va själv på besöket. Är ganska peppad inför det. Jag vill klara det! Så pappi har fixat min cykel så jag ska kunna ta mig dit på ett bra sätt. 

1 kommentar:

  1. Hoppas du fortsätter få aktivitetsersättningen. För mig tog dem bort den då jag började studera på heltid (komvuxstudier på gymnasienivå) för då ansåg de att jag kunde arbeta... men de kanske bedömer olika.

    SvaraRadera