lördag 2 juli 2016

Hon är försvunnen!

Mammis 50årsfest var jättetrevlig. Alla var där. Kusiner, mammis systrar och alla andra som hör till familjen. Det var jättetrevligt! God mat var det också. Grillat och sånt. 
Alltid lika trevlig att träffa alla :-). Och igår tog vi tåget hem. Det gick bra. Var dock lite trångt i djurvagnen så ebbisen fick ligga mellan oss i sätet. Men det är skönt att vara hemma. 
Jag har ebbisen hos mig nu. Hon ska sova här! Mammi är ute med lite vänner och firar sin födelsedag. Så vi ska snart gå ut och kvällskissa.

Nu är det såhär att våran, eller rättare sagt min systers katt är försvunnen. Hon är en innekatt och har endast varit ute med koppel ett fåtal gånger de senaste månaderna. Utöver det har hon inte varit ute på många, många år. När mammi skulle bära in sina väskor lyckades hon smita ut. Hon brukar smita ut i trappuppgången om man inte är försiktig när man öppnar ytterdörren men denna gången var även porten öppen. 
Hon försvann igårkväll... Lilla isolde (soldie). Hon är säkert jätterädd någonstans. Dessutom var det oväder i natt! Jag är så orolig alltså. Mammi bor ju mitt i stan också så det är väldigt mycket trafik och lätt att hon blir påkörd! Fan också.. Lilla gumman

Jag fick mejl av miroi igår. Det är ett infomöte om utbildningen deb 9/8. Självklart ska jag gå! Sedan ville rektorn också veta vilken kurs jag ska börja med så hon kan berätta vilka böcker jag ska beställa. Har inte bestämt mig än. Men de jag har att välja mellan är:
Hälsopedagogik 1
Etik ock människans livsvillkor 
Vård och omsorgsarbete 1
Psykologi 1
Psykiatri 1 
Medicin 1
Vård och omsorgsarbete 2
Specialpedagogik 1. 

Troligtvis blir der nog vård och omsorg eller medicin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar