onsdag 20 juli 2016

Pokestop

De senaste dagarna basvaror ganska bra. 
Igår var jag och mammi i Halmstad. De har ett väldigt roligt äventyrsbad där (då menar jag bad, inte äventyrslandet). Jag var mycket där när jag var liten men det var över 10 år sedan jag var där sist. 
Men det var så sjukt kul! De har tre vattenrutschbanor, varav en är SKITKUL! Vi var där i flera timmar och hade det superroligt. Kändes dock lite jobbigt att gå runt i bikini.. Dels för ärren och dels för att jag känner mig så otroligt tjock! När jag åkte i vattenrutschbanan drog jag upp mina ben så ingen skulle se min tjocka mage när jag hamnade i vattnet. Så jag åkte lite som en köttbulle.. 

Igår tog jag hem Pokémon go! Fattade inte riktigt hur det fungerade. Men idag har jag spelat som tusan. Jag var ute med Ebba och bestämde mig för att spela igen. Hittade ett Pokestop (där man kan hämta olika grejer, bland annat pokebollar som behöver för att fånga sina Pokémon) när jag var ute med henne, och när jag kom hem såg jag att det aktiverades igen så jag slängde in Ebba och sprang till stopet igen xD 
Sen tränade jag och mammi och när vi var klara var vi ute i flera timmar och fångade Pokémon och letade Pokestop! 
Måste säga att spelet är helt genialiskt! Jag brukar aldrig gå ut på platser med mycket folk i rädsla av att träffa på gamla "vänner". Är så rädd att ens titta åt deras håll. Dels för att de bara glor på mig och dels skräcken av att de skulle hälsa på mig. 
Men jag var ute runt fästningen, ankaret, stan osv. Detta är verkligen ett sätt att få folk att gå ut!! Mig bland annat! Har dock inte koll om detta drar mycket surf. Hoppas inte det!! Då får jag begränsa mitt spelande. Har iaf med mig min bärbara laddare då spelet drar mycket batteri.
Och jag hoppas att spelet är lika roligt efter man spelar ett tag! 

I morgon ska jag och mammi bada på simstadion om det är bra väder. Hoppas verkligen på det! Har inte varit där sen jag var liten. Det är utebssänger vid havet och som har saltvatten. Det ligger liksom som i en gryta. Man blir brun där iaf ;-).
Tänkte gå hem efter det i jakt på nya Pokémon!
Men jag får se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar