söndag 24 juli 2016

Bränt mig!

Jag har varit ute en hel del i solen de senaste dagarna. Simstadion här om dagen, stranden i går och simstadion idag. Och varit ute i solen rent allmänt. 
Jag simmade 1000 meter idag och låg och solade lite efteråt. Var väl där ca 2 timmar. När jag duschat klart ser jag att alla mina gamla, läkta brännskador var alldeles rosa, de brukar vara vita. Och hela hårbotten var också alldeles rosa. Jag har bränt mig rejält fastän jag smörjde mig med solskyddsfaktor 20! 
Så nu har jag köpt after sun och starkare solskyddsfaktor! Har hört att ärr kan förvärras i solen och jag hoppas verkligen inte mina blir det! Det räcker väl för fan att ha i princip hela kroppen full med ärr...

Idag har jag och mammi storstädat hoa mig. Verkligen så skönt nu efteråt. Jag vill ju ha det städat men jag kan inte! Vet nte varför för jag gillar ju när det är fint hos mig! Men jag ska verkligen försöka nu! 
Det man tar fram tar man bort, hur svårt kan det va? Jo, jättesvårt..... Men jag satte upp nya gardiner också! Rosa :-D

Jag har även fått en stor motivation till att borsta tänderna. För att kunde använda bettskenan måste jag borsta tänderna annars stänger man ju inte karies mellan bettskenan och tänderna. Och för att jag ska bli bättre i min käke måste jag använda bettskenan! 

De senaste dagarna har jag mått helt ok. Har inte behövt ta vb på flera dagar!

1 kommentar:

  1. Solskyddsfaktor 20 är alldeles för lågt! Jag har minst 30 i ansiktet och alltid 50 på ärren.

    SvaraRadera