måndag 17 oktober 2016

Kan inte beskriva med ord

Jag är så lycklig

Jag har mina biljetter till Depeche mode! Helt galet vilken LYCKA.
Jag gick upp tidigt idag. Jag sov över hos mammi då hon bor granne med biljettombudet.
Och från kl 06.30 gick jag var 20 minut ut till vägen där jag såg butiken som sålde biljetterna (Biljetterna släpptes 10.00) För att kolla om det var kö. Men det var nu måndag och alla jobbade! Sån fruktansvärd tur alltså! 
Så det var ingen kö. När klockan blivit 09.30 packade jag mina saker och satte mig utanför butiken. Vilket var tur för det kom en gubbe strax efter. Jag var så orolig att de inte skulle ha "golden circle" biljetterna, vilket var det enda alternativet för mig. Jag SKA stå längst fram!! Men när de öppnade butiken 10.00 gick jag fram till kassan, och ja, de sålde biljetterna! Och det var tur att jag var först, för gubben efter mig ville också ha samma biljetter men de hade bara två och de fick jag!!!! Min syster ångrade sig och ville också med, och mammi lyckades faktiskt få tag på en biljett till på nätet! 
Den 5 maj 2017 ska jag få se älskade Depeche mode live igen. Lyckan går inte att beskriva med ord! Det finns inget band som har sån stor plats i mitt hjärta. Deras musik har betytt så oerhört mycket för mig genom åren. 
Jag upptäckte dem för första gången när jag var 13 och var inlagd på bup för första gången. Jag hade fått en blandad skiva av en tjej (och ja, det var länge sedan och jag hade en bärbar CDspelare) och på den skivan var det "freelove" av DM. Jag fattade tycke för dem direkt. Och sedan dess har deras musik alltid följt med mig. Ser verkligen fram emot deras nästa skiva som kommer i vår! 

Sedan när jag kom hem så gick jag in på miroi. Och jag fattar inte hur det gick till men jag fick godkänt på provet! Hur är detta möjligt?!? Det var ju så jävla svårt och gick ju så jävla dåligt. Det spelar ju ingen roll vilket betyg man får så länge det är godkänd. Jag var helt chockad! Då blev det för mycket. Både biljetterna och provet! Tårarna började komma. All spänning och oro jag haft bara släppte. 

Och i morgon är det stallet! Först skolan och Sedan stallet! 

2 kommentarer:

  1. Grattis både till biljetterna och att du fick godkänt på provet! Du är grym! ❤️

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt! Glad för din skull! You rock!!! 👍

    SvaraRadera