lördag 1 oktober 2016

Då som nu för alltid

Igår var jag igång. Först var det tandhygienisten. Gick bra, hon polerade mins tänder. Men problemet min skötsel av mina tänder är fortfarande kvar. Jag kan inte borsta tänderna. Jag hatar smaken, löddret och kladdet. Så jag är ny igång med att hitta en tandkräm med inget av det. 

Sedan var set skolan. Gick bra, skickade in min inlämning. Efter det åkte jag hem för att sedan bege mig till vpm, vilket också gick bra.

Sedan kom typ väldens bästa eftermiddag med extrem förväntning för vi skulle se KENT!!!! . Jag och pappi tog tåget till Gbg där vi träffade mammi och syster. Sakta men säkert började vi vår väg till Scandinavium! Stannade på en restaurang på vägen och de käkade. Vandrade sedan bortåt mot KENT!!!!! Våra platser kunde inte varit bättre. Blev så jävla taggad när jag kom in i arenan! Var då länge sedan jag var på konsert. 
När vi kom in där var det en stor "timer" på rn stor skärm som räknade ner. Sekunderna tickade neråt och lyckan började krypa i kroppen på mig! 
Exakt på 0 satte konserten igång! 
Hela arenan började jubla! 
De började med gigi för att sedan gå in i 999. Men det var först efter typ 6 låtar som publiken kom igång på riktigt. Alla sjöng, jublade och klappade händer! Det var underbart. Verkligen MAGISKT.
 De gick av scenen två gånger och kom tillbaka. När de sjöng "den sista sången" var jag så lycklig med ändå fylld av sorg. Det är den absolut sista sången jag någonsin kommer höra live med dem. 
De är så jävla bra! Detta var tredje gången jag såg dem. Känns sorgligt att jag aldrig mer kommer göra det! På slutet stog alla upp och sången från publiken var så magiskt. Jag blir så jävla tagen bär publiken sjunger med till max. Alla tände sina telefoner och hela Scandinavium lystes upp! 
Tack Kent för all fantastiskt musik nu gjort och alla underbara spelningen nu gjort!

De bästa låtarna igår var
Socker, 747, Andromeda, den sista sången, ingenting, innan allting tar slut, gigi, utan dina andetag, La Belle epoque och lilla ego. Äsch, nästan alla var bra!

The stars are Up
One fell down
And flew away
Flew away

DÅ SOM NU FÖR ALLTID

Efter konserten tog jag och pappi oss til stationen och tog tåget hem! 
Mammi var kvar i Gbg hos syster men jag bar tvungen att åka hem för att ta hand i ebbisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar