onsdag 5 oktober 2016

Operation KESO

Ja, operation KESO är pågående. 
Förra torsdagen bestämde jag mig för att börja äta keso. Det är en riktigt utmaning kan jag säga. Men det är någonting som jag verkligen vill börja äta! Det är gott, mättande, lite kalorier och ja.. Gott!!!
Så jag bestämde mig i torsdag. Förberedde mig mentalt på fredagen. Sedan på lördagen köpte jag keso. Förberedde mig ännu mer i söndag. I måndags smakade jag på det. Kunde dock inte svälja det. Men jag vill verkligen kunna äta keso!!! Så jag har två burkar i kylen. Har dock inte vågat smaka igen. Men jag SKA börja äta keso! Vill vill vill. Är väldigt svårt bara. Är så rädd att ångesten ska döda mig och jag gör det. Men det tror jag inte. Men det är ett viktigt beslut att ta. Väldigt viktigt! 
Önskar att jag klarar detta. Det skulle göra mig glad. Ska nog försöka mig på att smaka på det igen idag.
Har inte känt på väldigt länge att det är något som jag väldigt gärna vill kunna äta....
Min förra utmaning var potatismos (pulver) och det var nästan 2 år sedan


Igår var det stallet. Fick fina Bonsan. Vi hade teori igår och kollade på en film om säkerhet. Men jag måste säga att storesten inte riktigt följer de som filmen handlade om.
Gick bra att göra i ordning henne, dock försökte hon bita mig några gånger. ;-).
Det var hoppning igår. Började väldigt bra sedan gick det mindre bra. Jag av någon anledning kröp ihop varje gång jag skulle fatta galopp och hon gjorde lite som hon ville. Men det slutade helt ok!
Jag har bestämt mig för att inte vara med på programridningen. Mina nerver klarar inte det just nu. 

Plugget går bra. Är på alla handledningar men klarar mer och mer själv. Känns bra att det finns hjälp om man behöver. Får lite hjälp av personalen på gasellen. Är ju ett bra att åka till skolan, så man byter miljö i pluggandet och att pluggandet verkligen blir av. Dessutom träffar jag mina kurskamrater. Det blir faktiskt att jag pratar med den. Bättre än jag trodde!

Ebba har varit en del hos mig. Hon är hos mig nu, min älskade puppa!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar