måndag 19 december 2016

Sorg i mitt hjärta.

Jag trodde inte att jag skulle ta det är med Kent så hårt! jag var ju och såg dem i september på deras avslutningsturne. Kändes sorgligt då men jag tog det väl inte så jättehårt. Dock nu i helgen då jag satt hemma pch kollade på massor av livevideos. Både från marschen och konstertrn.. då kom sorgen på riktigt! Aldrig igen kommer jag få vara på en konsert med dem. Vara där och sjunga och må så jävla bra av att sjunga med och vara känslosam utav deras undebara musik! Men alltså.. jag var riktigt sorgsen efter deras sista spelning! Är fortfarande lite ledsen. Aldrig mer nu.... 
men som tur var kommer deras musik finnas med mig för alltid. Då som nu för alltid!

Idag var jag på min första metodklass. Det var förflyttningteknik! Jag var väldigt nervös innan, men detta var ett måste innan man får gå ut på sin praktik. Som jag förövrigt har mejlat min handledare och frågat om vi man träffas innan praktiken! Det var mycket och tänka på måste jag säga. Fick även lära mig ta puls och blodtryck. Hörde dock ingenting i stetoskopet ;-). Tyvärr så kände jag att jag hamnade i fel grupp. Hamnade i dem gruppen med erfarna människor som kände varandra sedan innan. Så jag kände mig lite utanför och fick inte testa på så mycket som jag ville.

Klar med fyra kurser nu! Är så jävla stolt över mig själv! Inne på vård och omsorgsarbete 1 nu. Kul! Har hittat (blivit tipsad) om en handbok i vård och omsorg. Den tänkte jag köpa! Fick kolla i den i skolan. Riktigt bra!. I morgon ska jag få hälsopapper som vårdcentralen ska fylla i innan jag får bege mig ut på praktik! 

Just nu pluggar jag dubbelt! Måste bli klar med två inlämningar denna veckan istället för en. Vill verkligen inte behöva ta med plugget till Hongkong! Så jag har jävligt mycket att göra nu!! 
Har en kul jul framför mig nu!  Många roliga dagar! 
På onsdag ska jag åka till farfars grav. Det är då ett år sedan mina finaste farfar gick bort <3

Jag håller fortfarande på med VLCDdieten. Dock på helgen ibland så äter jag min favoritdressing. Jag ska fundera på att äta något gott på julafton. Vill hemskt gärna äts potatismos då! Men resultat för jag ju av dieten! Känns väldigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar