torsdag 22 november 2012

Ett bra beslut!

Jag har ju ridit i onsdagsgruppen nu ett tag. Och det har ju inte gått så bra. Visst har det gått bra vid några tillfällen men jag har känt att gruppen var för stor, att jag inte fick tillräckligt med klara instruktioner mm. Jag bestämde mig då att prata med ridläraren om att jag har en autismdiagnos och att det inte känts bra i gruppen. Igår åkte jag till stallet men jag hade sedan tidigare på dan bestämt mig för att jag skulle prata bara inte rida! Jag skulle prata med henne själv och jag skulle meddela att jag inte skulle komma till gruppen något mer. När hon kom till kontoret tog jag henne och vi gick in själva. Jag var så nervös. Jag har aldrig gjort något liknande på egen hand innan. Så jag sa allt jag ville få sagt, om min diagnos osv. Hon hade haft egna funderingar om en annan grupp till mig. Ska kolla när gruppen rider på lördag, det är en mycket mindre grupp. Tror det blir mycket bra och jag slipper ha sådan ångest innan varje ridlektion!

Igår var det rond och jag fick ytterligare en timmes frigång om dagen. yeay!
drack glögg igår, jösses det är ju så gott!!
Trivs mycket bra här på talludden och allt har hittils fungerat bra. Jag saknar inte avdelnigen alls ;)

1 kommentar:

  1. Förstår att du inte saknar avdelningen, men avdelningen (läs: jag) saknar dig! Vad bra gjort att du pratade med ridläraren, trots att du var nervös. Du ska vara stolt över dig själv!

    SvaraRadera