onsdag 3 augusti 2016

Nervöst att klara sig själv!!

Livet rullar på och jag mår ganska bra just nu. Njuter av min sista bit av sommarlovet. Skolan börjar snart! Infomöte den 9/8. Men jag tror att utbildningen börjar den 15/8. Väldigt nervös men också väldigt förväntansfull! Jag hoppas att mötet inte tar så lång tid då ridningen börjar samma dag. Mötet börjar 16 tror jag och ridningen 18.15! Ska jag göra i ordning hästen måste jag åka hemifrån 17.15. Kanske att ridskolan kan va snälla att hjälpa mig med det så jag hinner? Ska mejla rektorn och fråga hur lång tid hon tror mötet håller på! Men hinner jag inte så hinner jag inte. Skolan är ju prio 1. Men denna gången ska jag gå i skolan själv! På komvux och FU hade jag nästan alltid någon med mig.. Så det är väldigt nervöst... Men någon gång på det dags att ta det steget...! Och det är nog nu?
Mormor pch morfar var här i helgen. Det var mycket trevligt. Vi var på fästningsterassen i söndags. Förut var det bara typ café där men nu är det en fin restaurang och bar. Det var jättemysigt! Maten såg god ut också! De var nöjda i alla fall!
Vi var ute på hundstranden så ebbisen fick springa av sig lite. Hon älskar att vara där men det har inte blivit så att vi varit där på länge. Men hon badade också. Ganska "djupt" för att vara henne. Upp till magen iaf! Sötisen. 

Jag har varit ute och gått en hel del! Jag spelar Pokémon go som bara den! Har fått ihop över 50 olika Pokémon nu och fler ska det bli! Älskar verkligen spelet! Har alltid med mig en bärbar laddare när jag spelar och är ute länge, då spelet drar så otroligt mycket batteri. Börjar lära mig nu var de flesta Pokestopen är i centrum. Det är väldigt många där. Typ 20 eller nåt, I mitt område hemma är det inte ett enda :-(!!!
Var ute härom kvällen och det började verkligen spöregna. Mammi var med mig så vi fick ta skydd i en busskur. Men det fortsatte regna så vi skyndade oss hem. 

Förra veckan var jag på teater! 123 schtunk! Det är tre personer, utklädda till clowner som improviserar sjukt mycket och blandar in mycket publik. Det var superkul. Ville inte gå då jag trodde bara det var clowner som tramsade på scenen. Men Hela föreställningen bygger på en "riktig" teaterpjäs som de gör om till sin egen på ett mycket roligt sätt. Ville som sagt inte gå men är glad att pappi lyckades få med mig. (Och glad att de inte tog med mig i föreställningen). 

Idag var jag på ortopedtekniska och hämtade mina inlägg. hoppas verkligen de kommer hjälpa. Men det kändes bra. Ska inte gå med dem hela dagarna nu i början utan vänja mig vid dem först. Men de var lite mjuka och sköna så det kommer nog bli bra! Hoppas på det! 

 Asperger, bettskena, fotinlägg och glasögon.. Vad gjorde mina föräldrar för fel...? ;-)
(Dock har inte bettskenan börjat hjälpa, idag har jag så ont att jag inte kan stänga käken)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar