onsdag 29 juni 2016

Stockholm

Jag ska snart sova. Igår åkte jag, syster, mammi och Ebba till Stockholm. Resan gick jättebra! Vi åkte med mtr denna gång, med Ebba för första gången. Det gick bra. Hon är så duktig på att åka tåg. 
Det är så trevligt att vara hör uppe! Det var så länge sedan, det var i julas jag var här senast. 
Imorgon blir det fest! Mammi fyller då 50. Så idag har vi grejat lite i för den. Det kommer bli trevligt, det vet jag!

Idag har jag och morfar varit på bio. Mammi och syster var påväg på andra äventyr. Vi såg independence day 2. En riktig sience fiction/action/äventyrs film. Massa utomjordingar så sånt. Riktigt bra faktiskt! Bra gjord också. 

Igår var jag hos tandläkaren. Han klämde och drog i min käke, gjorde mycket ont så klart! Men vi tog avtryck för en bettskena. Va ganska obehagligt faktiskt. Stora jävla metallformer som de fylle med en pasta som de sedan tryckte in i munnen på mig. Sedan fick jag även bita i en vaxplatta för att ta avtryck hur mitt bett är när käken är stängd. Fick göra om det tre gånger då jag bet ihop för löst pga att de gjorde så ont. Men nu är det gjort och skenan kommer om ca två veckor. Känns så skönt att slippa denna smärta :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar