söndag 15 januari 2017

Handbok

I morgon börjar jsg på vecka två på praktiken. Förra veckan gick bra. Kunde gått bättre men ändå helt ok. Jsg har nte fått göra någonting alls. Men i morgon ska jag börja med lite små saker. Blir så fruktansvärt segt att bra titta på en hel lång dag. Jag har sett både det ena och det andra. Vissa gånger var det faktiskt jobbigt att se, hur sjuk en människa faktiskt kan vara när den blir gammal. 
Jag har jobbat både kvällspass och dagspass. Det var lite tufft att sluta 21.15 (fick gå lite tidigare) och sedan börja 07.00 dagen efter. På min rast går jag alltid till Willys och köper en pepsi max, yum yum. Och det har visat sig att det absolut funkar att följa min diet även när jag jobbar! Vi äter alltid en gemensam frukost och då funkar det alldeles utmärkt att dricka en shake. Sedan går jag ju iväg på lunchen och då funkar det också alldeles utmärkt att ricka en shake. Så jag är VÄLDIGT lättad! Jag har varit på både G och H sidan men jag måste nog säga att jag trivs bättre på G! 

Jag beställde den bok härom veckan. En handbok i vård och omsorgsarbete! Den är så sjukt bra! Innehåller nästan 100 praktiska vård och omsorgsuppgifter. Nästan varje uppgift är beskriven med bilder så man tydligare kan se hur man ska göra och de beskrivs på ett mycket detaljerat sätt och den är mycket lätt att förstå. Dessutom står uppgifterna i alfabetiskt ordning. Mycket nöjd! :-D 

Idag ska mammi och jag städa ut julen hos mig. Och städa så klart. Ser inte fram emot det men blir alltid lika nöjd efteråt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar