tisdag 3 januari 2017

Värmefilt!

Värmekudden, släng dig i väggen! 
Jag sitter nu i min soffa i mina lägenhet. Kom hem för inte så länge sedan. Nu har jag krupit upp i soffan med min nya värmefilt jag som jag fått av syster i julklapp! Helt underbar! Ebba är här nu också. Jag har saknat henne så mycket att jag bara var tvungen att ta med henne till mig i kväll.
Har varit uppe länge nu. Typ ett dygn, dock vid några tillfällen på flyget slumrade jag till. 
Vi gick upp 4 i morse (Hongkong tid då alltså). Kom till Varberg typ 19. Så det är typ ett helt dygn. 
Det var väldigt segt att flyga Hongkong-Stockholm! Tog ca 11 timmar!! Men vi hade varsin tv-skärm laddad med massor av film och tv program! Dock var det väldigt sent ändå! Men från Stockholm till Göteborg tog flygningen bara 45 minuter. Efter det var det flygbuss till centralen och sedan tåget till Varberg. Det var en lång resa, kändes väldigt, väldigt tråkigt och svårt att åka hem. Att komma tillbaka till verkligheten men allt plugg och alla måsten. Men nu väl hemma är det faktiskt ganska skönt! Men man känner sig sådär lagom fräsch just nu efter att ha varit igång så länge!

Men denna resa har varit så jävla grym!! Så häftigt att få se Hongkong! Att fått uppleva denna häftiga stad med min fina mamma pch syster har varit grymt! Och massa grejer har jag fått med mig hem! Billigt var det! Eller såklart fanns det riktigt dyra saker också men det är ju fynden som är roligast att få tag på ;-).

På fredag ska jag till östergården, där jag ska ha min praktik som jag börjar på på tisdag. Jag ska prata lite med min handledare om praktiken och få svar på lite frågor som jag har. 

Dock har maten på resan varit ett stort problem! Vissa dagar har min kropp mått riktigt dåligt. Många av mornarna har jag verkligen inte min kropp mått bra. Jag hade så dålig energi att jag de förstå två timmarna ute fick sätta mig och "samla" energi för att orka att göra det vi skulle göra. Levde mest på mjölk och maturdiet. Och innan energin hade nått upp i kroppen mådde jag lite dåligt. Men på slutet drack jag ordentligt innan vi begav och ut.

2 kommentarer:

  1. Julia, har följt din blogg länge. Du har kommit så långt. Men jag blir så ledsen att läsa att du inte unnar dig att äta. För jag vet, av egen erfarenhet att det går att bli helt bra från anorexi. Det är möjligt att kämpa sig ur och du kommer bli så mycket friare o må så mycket bättre på andra sidan. Kram

    SvaraRadera
  2. Får jag fråga hur det kommer sig att du slutade äta "riktig" mat? Hur tänker du att din kropp kommer må om säg 10 år med den näring du får i dig idag?

    SvaraRadera