lördag 7 januari 2017

Träffat min handledare

I Ikväll har jag och min fina pappi varit på bio! Vi såg "Passengers". Den var jättebra, men så klart en var för Jennifer Lawrence var ju med! Mycket spännande, den rekommenderar jag att se!
I eftermiddag har jag varit hemma hos pappi och chillat :-). Vi kollade på film. 

I dag har jag varit på min praktikplats och träffat min handledare! Jag ska bara på ett äldreboende. En somatisk avdelning. Det gick mycket bra och det kändes lugnande inför praktiken. Är så sjukt nervös alltså!
Jag fick sällskap till avdelningen av en personal då jag aldrig varit där innan. Men jag skulle vara där 11.00 och det tar bara ca 20 minuter att gå dit. Vilket är skönt då det kan eventuellt kan bli svårt att cykla om det blir is! Stog vid dörren i flera minuter och tvekade innan jag tryckte på klockan. Men sedan öppnade en kvinna dörren och jsg sa vem jag skulle träffa. Jag och min handledare satte oss och pratade. Fick mitt schema och jag börjar tisdag 07.00! Ska bli jättespännande. Eftersom jag har noll erfarenhet kommer jag vara hennes skugga den första tiden. Eller så länge jag känner. Jag berättade att jag hade Asperger, tyckte det var viktigt att berätta. Berättade även om mina ärr då arbetskläderna är kortärmad. Hon ss att med de omständigheterna är det okej att ha en långärmad tröja under. Så det kändes väldigt bra. Dock kommer detta jävla problem som ALLTID ställer till det för mig.. maten! På en hel arbetsdag sa hon att man ska ha med sig två mål. Så om jag börjar 7 ska jag ha en frukost och en lunch med mig. Frukosten är inga problem. Då kan jag ju ha med en shake eller typ yoghurt eller liknande. Men vafan ska jag ha i min matlåda till lunchen?! Ska var där i fyra veckor. Är det ok att ha med samma mat varje dag? Kan jag ha med naturdiet till huvudmålen? Många frågor... tänker minsann INTE sitta och sitta på när de andra äter. Så något måste jag i alla fall ha med! Det kommer lösa sig, det vet jag. Jag måste bara komma på hur.
Hon var även så snäll. om det är lugnt kan jag få sätta mig och jobba med det arbete som är förknippat med praktiken. Så det känns bra. 


Har köpt en ny smak av pulverdieter. "Banan karamell". Det är jättegod. Den senaste tiden har jag faktiskt fuskat lite. I Hongkong drack jag annat än bara dieten (har även ätit sådant som verkligen gått emot dieten en dag) Men nu kanske börjar der bli läge att trappa ner med pulvret och börja med lite annat.



1 kommentar:

  1. Alla har inte rast samtidigt när man jobbar inom vården eftersom avdelningarna alltid ska vara bemannade, men du kommer troligtvis att äta lunch med din handledare. Du kan absolut ha med dig samma mat varje dag - det har jag på mitt jobb eftersom jag pga min adhd har svårt för ny mat. Någon kanske kommer fråga dig varför, men då kan du bara svara att du gillar just den maten. I annat fall så kan du ju gå iväg från boendet under din lunch. Du måste inte vara kvar på stället om du inte vill. Lycka till! :)

    SvaraRadera