torsdag 23 juni 2016

Oron har minskat

Idag jag varit på miroi. Det är den skolan som har hand om USKutbildningen. Fick reda på igår att utbildningen är på distans, vilket jag inte hade en aning om. Kände mig väldigt orolig över detta. Så idag var jag på möte med rektorn. Hon förklarade hur utbildningen kommer gå till. Vi läser en kurs på 5 veckor. Med ungefär en inlämning i veckan och sedan slutprov för kursen. Vi läser bara en kurs i taget. Vi har tre praktiktillfällen. Fyra veckor somatisk äldrevård, fyra veckor demens äldrevård och sedan fyra veckor på den inriktning vi valt. Jag kommer ju välja akutsjukvård. Vi kommer ha handledning tre gånger i vecka och även metodklasser där vi lär och ta blodprov, sätta kateter, hlr m.m.
Ska fundera några dagar om jag verkligen vill läsa på distans, men jag tror jag vill det.

I eftermiddag ska jag hem ti,m farmor. Vi ska baka en paj. Det blir midsommarfirande hos pappi med lite grannar och så. Så jag och farmor ska baka en mascarponefylld paj med mandelmassabotten och sedan färska bär. Yum yum

Nu drar jag och mammi till gekås en sväng :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar