onsdag 10 augusti 2016

Från nallebjörn till råtta

Sitter nu hemma och jagar böcker! Jag var på biblioteket idag pch skaffade lånekort. Har inte varit där på säkert 10 år men jag fanns fortfarande med i systemet! Men bibliotekarien var snäll och gav mig ett nytt kort gratis. Boken jag skulle ha fanns så klart inte inne nu och det var flera på kö före mig.

Gick sedan till varbergs bostad. Jag skulle kolla om jag fortfarande stod i kö. Mammi hade när jag fyllde 18 satt upp mig i kö där. Och jag var inte säker på att jag stod kvar i kön. Men det gjorde jag! Har stått sedan 2009 nu. Dock behöver man ha stått i över tio år för att ens ha en chans till en central lägenhet. Det är för tusan galet!!! Men jag har samlat på mig 7 år i alla fall! 
Har letat runt på nätet nu och har förhoppningsvis hittat en bra sida med begagnad kurslitteratur. Har lite små bråttom då kursen börjar på måndag. Fick reda på vilken bok jag skulle ha igår.. Men i framtiden ska jag se till att ha lite mer tid på mig!
Ebbisen sover hos mig i natt. Hon ser ut som en liten råtta nu! Hon klipptes igår. Hon ser så mjuk och fluffig ut som en nallebjörn när hon är långhårig men nu är hon sååååå liten! Vi har nu även skaffat ett hundbälte till henne att ha på sig i bilen! Så det blir nog jättebra!
Btw så har Isolde kommit hem! Hon kom hem efter att ha varit försvunnen i 33 dagar! Hon stod utanför mammis port och jamade! Tänk att hon kom hem!!! Men hon var så liten.. Men nu ska vi avmaska både henne och Ebba! Vem vet vad hon kan ha fått i sig och så passar vi på att ta puppan på samma gång.

Jag har förästen färgat håret! Mörkare, blev nästan svart! Men jag är nöjd! Det har blivit så långt nu!!! Ska toppa det någon dag tänkte jag. Klippa upp det lite kanske. Det är ganska slitet nu. (Tror jag kanske fått en liten allergisk reaktion på färgen då mina öron kliar som satan xDxD)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar