onsdag 31 augusti 2016

Bästa dagen

Igår var det ridning! Äntligen! Det är verkligen den absolut bästa dagen på hela veckan! De timmarna i stallet förgyller verkligen mitt liv. Det är de timmarna som jag får göra det jag gillar mest av allt. 
Fick den bästa av dem alla. Finfina Spotty! Han är så jävla bra! Han är den bästaste som finns...! Vi klättrade i skogen. Det gick bra, han var dock väldigt taggad och otålig när det var hans tur att ta sig upp för backen. Jag är ju så nervig av mig och blir rädd för ingenting. Men det gick bra! Tycker dock det är lite läskigt när man ska ta sig ner i en brant backe som är gjord av typ sand och jord. Känns ju så lätt att halka och ramla ner för hela backen!! 
Jag fick godkänt på mitt fördjupningsarbete! Känns sjukt bra! Nu kör jag på med nästa inlämning. Det är kul tycker jag! Jag lär mig så mycket även om det är väldigt svårt. Jag har som tur var ganska bra hjälp här på gasellen av personalen. De jobbar ju med en del sådant som den kursen jag läser nu handlar om! 
Grejen är ju den att det är ok att komma och gå när man vill på handledningen. Man behöver inte heller komma om man inte vill. Men jag försöker utnyttja handledningen så mycket som möjligt! Varför inte liksom?? Men vi brukar inte var så många runt 6 varje gång. Jag förstår inte varför man inte går dit... Det är ju ett så bra tillfälle att få hjälp och så innan man ska skicka in till sina lärare. Men i och för sig pluggar vissa bättre på egen hand. Men jag åker dit när handledningen börjar, så kan jag ju gå därifrån tidigare om jag inte behöver mer hjälp. Hellre det än att komma senare och inte hinna få den hjälp man behöver! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar