fredag 22 april 2016

04.23

Idag har det hänt lite saker!
Först hade jag ett nationellt tal! Jag hade skrivit ett tal om musik som sänder budskap, då temat i årets nationella i svenska är "nå fram". Jag skrev lite om politisk musik och vit makt musik (och lite annat). Igår var det första dagen som min klass började redovisa sina tal. Går i en klass som ensam svensk. Så det var lite svårt att förstå alla. Det är bara jag som läser svenska och resten svenska som andraspråk. Men de var jätteduktiga även om jag inte förstod alla. Själv höll jag mitt tal idag. Inför läraren och personalen från gasellen "bara". Var så fruktansvärt nervös! Var tvungen att samla mig lite innan läraren satte på klockan (vi skulle hålla talet i ca 4 minuter och därför tog hon tiden). Men det gick bra! Jag höll hela talet och det kändes bra! Hon gav mig positiva ord om det men jag får inte betyget föräns nästa vecka. Efteråt skakade mina händer, men lättnaden var stor! Så skönt att det nu är gjort!
Mitt tal var 4.23 så det var klart godkänt!

Sedan åkte jag hem en stund. Jag ska sovs hos mammi inatt, så jag packade.
Mammi hämtade mig och vi åkte och handlade. Har funderat en tid nu på att börja äta yoghurt! Så jag gick runt och kolla på yoghurtar ett tag och bestämde mig då om att faktiskt köpa två av dem. Jag köpte citron lättYoggi och hallon mimiyoggi! Har funderat en tid lite och bestämde mig för att äta den ur glas, vilket känns så mycket lättare! Och ja, nu har jag ätit yoghurt!!!! Ett jättestort steg för mig! Och det  känns riktigt bra. Yeay mig! Hallonen var godast. 
Så idag har jag gjort två stora framsteg.
1. Hållit mitt första muntliga tal i skolan.
2. Ätit yoghurt! 
Vet inte vilket av dem jag är mest nöjd över ;-)

Imorgon ska jag och mammi åka till kungsmässan i Kungsbacka. Jag ska handla lite nya kläder då jag insett att 75% av alla mina kläder är mjukiskläder. 

Btw, jag var ju helt övertygad om att den gamla engläraren inte gav mig helt rättvisa betyg. Och ja, de stämde! När den nya läst igen några av mina arbeten sa han till mig att hans ville sätta C, möjligen B på min skriftliga delen i engelskan, Istället för D som hon hade satt. Höjer visserligen inte mitt slutbetyg men ändå mer rättvist 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar