onsdag 27 april 2016

Så mycket nu...

Det är så sjukt mycket med skolan nu! STRESS STRESS STRESS!!!! 
Fattar inte hur jag ska orka med det.. Men jag har inget val, jag bara MÅSTE!!!! Snart är terminen över och det blir ett långt skönt sommarlov!! Ska snart söka till USKutbildningen... Skulle bara så kul om jag kom in!,
Hade prov igår två timmar och i morgon tre timmar. Sedan prov 10, 11, 13, 15, 17!!! Tror det var de datumen. Den 17/5 är det ett prov på över fyra timmar i matten! Hur fan ska jag palla det!? Och provet slutar 17.15 och ridningen börjar 18. Ska höra med dem på storesten om de kan vara snälla och ge mig en färdig häst, som kanske gått lektionen innan eller nåt. För då hinner jag om jag tar med ridkläderna till skolan.

Den nya engelskaläraren blir faktiskt lite lite bättr för varje gång! Han kanske inte är den bästa men betydligt bättre än den gamla. Så det är bra! Hade en övningstal inför provet för honom idag och det gick bra. Hade sånt flyt när nag skrev det. Skrev nästan 500 ord på engelska på ca en timme! 

Igår hade vi svenska läsförståelse! Trodde det skulle vara lätt eftersom texterna var på svenska, men nej, det var skitsvårt. Efter två timmar var provet över, hade lätt kunnat sitta en timme till! Jag blev så rädd och nervös så fort jag kom in i klassrummet! Jag skakade när jag började med provet! Och det gick ju som det gick...
Och i morgon är det skrivning. Tre timmar... Jag vet att jag är duktig på att skriva, men jag är så himla väldigt nervös! Tänk om även detta går år skogen!?!? Men enligt lärarna på FU kan betyget inte sänkas av de nationella, bara höja.. Men jag vet inte riktigt om jag litar på det. När jag läste ma 1 sänktes betyget efter nationella! 
Eftersom provet är så långt har jag köpte två små paket mjölk och en Loka crush att ha med mig. Och jag tar en halvtimme tidigare buss så jag verkligen kommer i tid. Igår hade läraren sagt fel så provet började en kvart tidigare än hon sa. Och som tur var då hade jag tagit en tidigare buss!!
Vill bara att alla jävla prov ska bli klara! 

Ikväll blir att vara uppe lite längre. Jag bruka somna ca 21.15 typ (ibland några timmar senare, men det är inte så ofta). Men i dag är det greys så det blir iaf en timme senare.

Det var ridning igår! Fick Foxxy även denna gång. Hon är snäll, men seg ;-) Men hon hade gått lektionen innan så jag fick snällt sitta där och vänta till våran lektion började. Om jag får välja gör jag hellre iordning hästen innan än efter..! Det var lite kul att titta på när de små barnen red! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar